Avatar billede damm_ Nybegynder
14. august 2008 - 22:24 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Wav til Pp3

Hej jeg har lige glemt hvordan man laver wav om til ordentilig mp3 - hvilket vil sige at man selv kan vælge mellem hvor god og hvor dårlig man vil have sin musik.
jeg har gjort det her før med at optage musik fra en LP pladespiller via en forstærker ind ind i mit syeten via Nero WaweEditor og det funker fint men det er stadig wave filer.
Men det er flere år siden så jeg kan ikke huske hvoran.
Hvordan får jeg dem lavet om til gode mp3-filer - GRATIS???
Avatar billede damm_ Nybegynder
14. august 2008 - 22:50 #1
Og jeg mente MP3 og ikke Pp3
Avatar billede Beach Mester
15. august 2008 - 01:47 #2
Programmet kan du finde her--->
http://www.audiograbber.com-us.net/
Dansk gennemgang af programmet her--->
http://www.codecs.dk/fil.php?filid=363

Har i mange år brugt audiograbber som i dag er 100% gratis og ikke har alt muligt snavs lagt ind i koden.
Når programmet er installeret så bliver der ikke lagt noget som helst ind i registreringsdatabasen i windows, så man kan flytte rundt på programmet som man lyster og vil man af med det igen så sletter man bare mappen programmet ligger i, så hører man aldrig mere til det:-)

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. august 2008 - 10:25 #3
Jeg har altid brugt den fenomenale dBpoweramp Music Converter
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Gratis... jeg synes på et tidspunkt, der var noget med, at nogle audio-formater kostede penge efter en vis tid, men det kan jeg ikke se der står noget om.

Virke med wave og mp3 fra starten. Skal man bruge andre formater (der er mange), så henter man dem bare på deres codec central
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Avatar billede damm_ Nybegynder
15. august 2008 - 15:17 #4
Tak skal i have.
Det er rent faktisk dbpoweramp som jeg brugte førhen men jeg tror at jeg prøver audiograbber i stedet for.
Jeg kan ikke lige gennmeskue hvem der skal have point eller om der skal deles eller hvad.
Hvad syntes i?
Spørgsmålet er jo rent faktisk korrekt besvaret.
Avatar billede damm_ Nybegynder
15. august 2008 - 20:15 #5
Nu har jeg prøvet audiograbber og den kan desværre ikke genkende de wav-filer jeg har lavet.
Så det blev alligevel dbpoweramp som godt kan genkende wav-filerne.
Avatar billede damm_ Nybegynder
15. august 2008 - 20:35 #6
dbpoweramp understøtter desuden multi-core cpu... Genialt
Avatar billede Beach Mester
21. august 2008 - 01:41 #7
Problemet med Audiograbber ligger i at du har rippet dine skiver igennem Nero i en mindre opløsning (dårligere kvalitet) end den normale standard for CD.

Dette kræver et andet codec som kan læse denne opløsning. Hvilket codec kommer lidt an på hvilken opløsning du i tidernes morgen har rippet i.

Du kan evt. forsøge at kopiere Neros codec over i Audiograbber og vælge dette under Mp3. Ved ikke om det vil køre, men det er da et forsøg:-)

//Beach
Avatar billede damm_ Nybegynder
22. august 2008 - 21:58 #8
Hej Beach!
Jeg har lavet wave-filerne i 96000Hz og 24bit - jeg var af den opfattelse at almindelig cd-kvalitet var omkring 44100Hz men er da ikke sikker
Avatar billede Beach Mester
23. august 2008 - 00:49 #9
OK, var ikke klar over at Nero kunne rippe i den opløsning:-)

//Beach
Avatar billede damm_ Nybegynder
23. august 2008 - 19:09 #10
Jo jo - 7'eren kan i hvert fald. Helt op til 192000 Hz. ;-)
Avatar billede Beach Mester
24. august 2008 - 01:44 #11
Damned, er stadig på OEM ver. 6.3.1.25:-)
Nok derfor jeg aldrig har brugt Nero til at rippe, denne funktion er nemlig disabled.

Hvorfor man så har lagt muligheden ind når man nu kun kan høre på til omkring 20.000Hz  er lige det der kan undre?

Men OK, har også altid lagt mine Mp3 filer i 320bit selv om folk i almindelighen nægter at tro på at jeg kan høre forskel på det og 192bit som de fleste nok bruger. På anlæget her i sommerhuset er det lidt ligemeget da det er et Sony "Bilka" -anlæg, men når jeg går i vinterhi så er det jo en anden snak.

//Beach
Avatar billede damm_ Nybegynder
25. august 2008 - 20:17 #12
Tjaeh måske bilder man sig selv ind at man kan høre nævneværdig forskel eller måske laver man dem bare i god kvalitet bare fordi man kan.
Men som sagt så bruger jeg dbpoweramp fordi jeg ikke kunne få audiograbber til at konvertere og dbpoweramp funker fint, men jeg har da overvejet at bruge audiograbber til at rippe cd'er i fremtiden.
Avatar billede damm_ Nybegynder
20. september 2008 - 10:52 #13
Hej så er det vist ved at være lukketid for denne tråd.
Er der ikke lige en af jer der kan smide et svar eller vil i dele.
Jeg nægter at tage pointene selv, så må tråden forblive åben... ;-)
Avatar billede Beach Mester
21. september 2008 - 01:07 #14
Kan da godt ligge et svar, men det må blive en deler imellem os alle:-)

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. september 2008 - 20:34 #15
Jeps multi-core-funktionen i DB PowerAMP er super.
Fordel bare point som du synes :-)