Avatar billede vodkaboii Nybegynder
14. august 2008 - 19:35 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

System krav til Apache.

Hejsa

Jeg sidder i øjeblikket med en dele server hos FairWeb, vi overvejer at flytte den ud i firmaet, men hvad kræver det af serveren for at køre et site med mysql, php, mail(imap) og ftp - på windows?

Der er ca. 20 gb mails og 200 brugere... Ved ikke helt hvad jeg har af trafik, men ved jeg pt har 20 gb pr måned på den server jeg er på nu, så det må ligge lige deromkring.

Internetlinjen bliver en 100/100mbit.
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
14. august 2008 - 19:37 #1
Har pt en 3 ghz p4 med 1 gb ram, i min verden er det nok, men ?
Avatar billede showsource Seniormester
14. august 2008 - 21:28 #2
Umiddelbart er det også nok i min verden ! :O)

Men hurtigt bundkort, hurtige diske, hurtige ram, om det så er 2 eller 3 ghz ( eller 1 ? ) cpu er vist ikke så vigtigt.

Mere vigtigt er nok at software er "optimeret" til opgaven.
Og der vil jeg mene windåze er langt efter UNIX.
Men man kan jo også lave ged i den med et UNIX system...
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
14. august 2008 - 21:45 #3
Ja vi kan hurtigt blive enige om at windows sutter til server jobs, men har et "SMS-telefon" program kørende, som gerne skulle forsætte... Er ikke lige den store unix-coding haj... og tror desuden ikke der findes drivere til sådan noget spas til unix, men ved det da ik.

Windows det bliver, og det lyder til at serveren er fin :) Tak for svaret...
Avatar billede showsource Seniormester
14. august 2008 - 21:55 #4
ja, well, hvis det kun er website og mail, er kravet vist ikke så stort til hardware.
( selvf. afhængig af indhold på website ), men vent nu og se om ikke der kommer en eller flere forbi med erfaringer fra "det vilde cyberspace".

Du kan garanteret sætte en gammel comp op til kun at have sms programmet kørende evt. ?
Og så web og mail på en UNIX.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2008 - 01:26 #5
Jeg ville overveje at smide lidt mere RAM i. Det bør ikke kost alverden og
Windows + IIS eller Apache + PHP + MySQL + mail server, så er 1 GB nok lidt snævert.
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
15. august 2008 - 20:52 #6
Okay... Hvor meget ville du foreslå der skal bruges? - Vi snakker stadig kun 1 site?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2008 - 02:18 #7
Ihvertfald 1 GB mere.
Avatar billede showsource Seniormester
16. august 2008 - 08:04 #8
Ja, mængden af ram er vel mere vigtig en hurtig cpu m.m. :O)
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
16. august 2008 - 13:35 #9
Hehe okay, tak for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2008 - 23:31 #10
En 3 GHz P4 kan klare en del.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2008 - 01:30 #11
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
01. november 2008 - 12:33 #12
ja sorry, vil du score lidt point for den?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2008 - 19:23 #13
gerne

men jeg synes da også at showsource skulle lægge et svar
Avatar billede showsource Seniormester
01. november 2008 - 19:36 #14
Johh, kan jeg godt.

Har iøvrigt tidligere kørt en Apache på XP, med Mysql, php og activeperl samt en mailserver, ( husker ikke lige hvilken ), og den havde kun 512 ram, og det kørte såmænd ok.
Det var så også en "low traffic" server, altså ikke mere end 5 brugere adgangen.

Men mængen af ram + harddiskplads må være mest afgørende.