Avatar billede kbonline Nybegynder
13. august 2008 - 23:01 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Haves: Fed Netshop-Fede produkter Ønskes: Besøgende-Kunder

Hej
Vi har, synes vi selv :-) fået lavet en total fed netshop www.netcentret.dk og sælger også ganske ok.

Men vi vil naturligvis meget gerne have flere besøgende, og har forsøgt med at reklamere i f.eks. Gear, Alt om Data, Datatid og flere andre medier. Derudover er vi tilmeldt addwords ved Google (men kan desværre ikke finde ud af at optimere det)
Resultatet af disse reklamer har ikke været så godt som vi havde håbet, så vi mangler en med lidt erfaring i at få besøgende på hjemmesiden.

Er der en eller nogen som kan hjælpe os?
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. august 2008 - 23:09 #1
kender ikke jeres avance, men en mulighed kunne måske være at lave gavekort på 50-100 kroner også dele dem ud og derved få folk til at handle.

Kræver naturligvis at i ikke har nogen ting til denne pris skela.

Hvis I har prøvet næsten alt andet må man jo prøve noget i den anden retning :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. august 2008 - 10:17 #2
Jeg har en idé som ikke skal koste jer ret meget (Jeg får ikke noget ud af det), men skriver til jer via siden

Der er en fejl på http://netcentret.dk/index.php?cPath=91

I har streget ny-prisen ud, istedet for at strege den gamle pris ud

Mit første indtryk var wauw... Smarte/fede ting.... og billigt

Mit andet indtryk var: Kedeligt der ikke er flere ting
Jeg prøvede at klikke på et par kategorier, men der var heller ikke noget (troede jeg)

Hvorfor er alle produkter ikke på forsiden
Når man klikker ind på kategorien poker, hvorfor skal man så vælge kategorien poker igen

Når man klikker på en kategori (f.eks. gadgets) så skal man gerne kunne se alle varer i denne kategori. Hvis man så vil, så kan man jo evt. vælge en underkategori
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. august 2008 - 10:18 #3
og www.e-pusher.dk er alle pengene værd
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. august 2008 - 10:22 #4
hvis jeg står på http://netcentret.dk/index.php?cPath=46_85 og er interesseret i USB charmelon (staves: chameleon) er der et link hvis jeg vil læse mere.
Når man klikker på linket, kan jeg ikke læse mere, men kun klikke på "læse mere" igen
Avatar billede kbonline Nybegynder
14. august 2008 - 13:09 #5
Så er fejlen med før/nu prisen rettet - tak for det :-)
Poker fejlen rettet - tak for det :-)

Mht. alle varer ved hovedkategorien, er det så ikke for forvirende med alle varer på en gang?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. august 2008 - 13:55 #6
Forestil dig at du er på strøg-tur.
Du har lidt penge på lommen, og 1 time til at kigge vinduer/handle, inden konen er færdig hos frisøren.

Du står nu udenfor en butik som sælger gadgets, og kigger ind af vinduet.
I første vindue er der lidt spændende, men ikke noget videre interesant.... Hvad gør du ????
Du kigger ind af næste vindue.... Ik
I vindue nr. 2 var der også noget spændende, men ikke noget du vil købe.

Der er 10 tilsvarende butikker i nærheden, og den ene ligger 10 meter væk og har 10 vinduer, og butikken du står ved har ikke flere vinduer.... Hvad gør du ????
Du går næsten med garanti videre til næste butik

Du finder heller ikke noget interessant her, men beslutter dig for at gå indenfor og kigge.... Hvilken butik går du ind i ????

Selvfølgelig i den som virker størst

Havde du kigget på butikken med 10 vinduer først, var du sikkert slet ikke gået hen til den lille butik med 2 vinduer

Sammenligning
Når man kigger på jeres butik er den pæn, men det ser ikke ud til at i har ret mange produkter.
Meget ofte kommer besøgende tilfældigvis forbi (ligesom på strøget) og jeres forside (udstillingsvinduer) giver mulighed for at kigge løst.

Hvor mange brugere tror du der seriøst sidder og tænker:
Fed side, lad mig se under gadgets om de har en USB chameleon.

Hvor mange tror du så der tænker:
Fed side, lad mig lige kigge deres produkter hurtigt igennem og se om de har noget spændende

Da jeg kiggede første gang, kiggede jeg de 2 sider som er på forsiden, og tænkte: Fede produkter, men ringe udvalg.
Kun p.g.a. spørgsmålet på eksperten kiggede jeg videre, og køber måske en pocket-bike
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. august 2008 - 14:00 #7
http://netcentret.dk/index.php?cPath=99 vil jeg også hellere læse om produktet, end at læse om mer-pris på fragt.
Det første kunden skal læse, er alt det fede/gode/smarte.... Ikke at man skal lægge ekstra til prisen
Avatar billede kbonline Nybegynder
14. august 2008 - 14:57 #8
Hmmm jeg ser problematikken.

Jeg har lavet nogle af katagorierne så alle varer listes med det samme nu, og flyttet fragten på 400 kr :-)

Men jeg tror jeg ved gadgets vil lave et billede af katagorierne istedet, men jeg overvejer lige lidt.

Er det iøvrigt ikke lidt dyrt for en lille bog? (e-pusher)
Avatar billede abruscato Nybegynder
14. august 2008 - 18:14 #9
Jeg vil anbefale jer at begynde et affiliateprogram, hvor I giver kommission pr. salg. På den måde skal I kun betale kommission hver gang I selv tjener penge. Umiddelbart vil jeg anbefale TradeDoubler, da de har ca. 30.000 sites i deres netværk, men det er måske en for dyr løsning at starte med, hvis jeres omsætning ikke er så stor endnu. Alternativt kan I prøve at starte et affiliateprogram hos Partner-ads, for her er der ingen omkostninger udover 25% af de beløb i vælger at give til partnere - Til gengæld er der ikke så mange sites i Partner-ads' netværk som i TradeDoublers og værktøjerne til at optimere er ikke særligt omfattende.

I kan også undersøge mulighederne hos andre affilatenetværk, for at se om mulighederne er bedre der. I kan finde en liste over affiliatenetværk på www.partnerprogrammer.dk/networks.php

Mht. E-pusher kan jeg også klart anbefale den - på trods af at den koster en del, men omvendt vil man jo også gerne betale mere for en Ferrari end en Kia, ikke? Jeg har selv den fulde version og det tager ikke lang tid at tjene bogen ind igen.

Se også følgende links.

http://stefanjuhl.dk/2008/tjen-mere-paa-webshops/

http://www.afdeling18.dk/blog/alternativer-til-thorborgs-e-pusher.aspx

http://webshop-hvordan.dk/
Avatar billede kbonline Nybegynder
24. september 2008 - 21:45 #10
Tak for hjælpen.

Uhh jeg ville gerne have fingrene i e-pusher, men jeg synes nu den er lidt for dyr for mig :-(

Er der ikke nogen der kender en som har en brugt bog til salg?

Skriv gerne til kristian(a)netcentret.dk hvis nogen har flere gode fif.
Avatar billede abruscato Nybegynder
25. september 2008 - 20:21 #11
E-pusher er ikke dyr - Den tjener sig hurtigt hjem igen. Men jeg er enig med dig i, at det godt kan være en stor udskrivning, men er du seriøs omkring din webshop, gør du dig selv en bjørnetjeneste ikke at købe den. Jeg ved i øvrigt ikke om man kan  sælge bogen brugt, da den er "vandmærket" med den oprindelige købers navn.

Du har vel i øvrigt forhåbentlig allerede været igennem E-pusher Light: http://www.e-pusher.dk/e-pusher_light/
Avatar billede danco Nybegynder
28. september 2008 - 10:42 #12
Har du tænkt over hvilken målgruppe du henvender dig til?

Jeg har kigget på siden og synes at det virkede som meget store avanceret ting, det giver besøgeren et indtryk af at sitet generelt er meget dyrt og derfor forlader folk måske sitet.
Jeg synes at PR aktiviteten med gavekort er en fed ide, det får folk til seriøst at kigge shoppen igennem, og hvis du er heldig kan folk få øjnene op for den gode webbutik og vender derfor tilbage.