Avatar billede scifo Nybegynder
13. august 2008 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla problem

Hej Eksperter.

Jeg har lige givet mig i kast med Joomla! og har fået uploadet samt installeret det på mit hotel hos Azero.dk.

Jeg vil gerne kunne installere nye templates og komponenter online, men da safe_mode er til on vil jeg benytte mig af Joomla!s FTP Layer.

MEN

Hver gang jeg vil slå den over på "Yes" under Global Configuration -> Server og klikker Apply eller Save får jeg JFTP::connect: Could not connect to host "scifo@ftp.hostnavn.dk" on

port 21

Jeg har tjekket at alle de mapper der skal være skrivbare er sat til 777, men kan bare ikke komme videre og få det til.

Nogle gode forslag? Har misbrugt google de sidste mange timer uden held :(

Med Venlig Hilsen
Scifo
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. august 2008 - 16:24 #1
Hej,

dit hostnavn er i hvert fald forkert, det skal være ftp.scifo.dk i stedet, og dit brugernavn er heller ikke korrekt, prøv at tjecke dit teknikbrev fra azero.
Avatar billede scifo Nybegynder
13. august 2008 - 17:51 #2
hej razmataz.

Jeg har med vilje ikke brugt det rigtige navn her, den adresse jeg har brugt er: scifodk@ftp.scifo.dk
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. august 2008 - 11:23 #3
Prøv evt. at sætte din browser op til at bruge passive mode til ftp. Ved ikke om det har nogen effekt.
Avatar billede scifo Nybegynder
14. august 2008 - 12:40 #4
Ehm, hvordan gøre det i Firefox?
Avatar billede scifo Nybegynder
02. oktober 2008 - 00:26 #5
Lukker da der ikke er kommet svar