Avatar billede jmjveb Nybegynder
13. august 2008 - 00:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Asp og database i access - hjælp søges

Hjælp søges til at lave søgning fra hjemmeside i access database via asp.
Hvis man har en access database med bogtitler og vil lave en søgning - hvordan man gør i praksis.
Hjemmeside er lavet i Dreamweaver nyeste udgave.
Avatar billede keysersoze Guru
13. august 2008 - 08:11 #1
Avatar billede jmjveb Nybegynder
20. august 2008 - 17:00 #2
hej - hvis man nu har en hel masse artikler, er det så muligt at putte dem ned i en access database, og så få noget fornuftigt ud af det i den anden ende - ved en søgning.
man søger f.eks på en artikel ell. emne, og får nogle mulighed op man kan vælge imellem, og så se hele artiklen - ved du noget om det?
Avatar billede w13 Novice
20. august 2008 - 17:08 #3
Ja. =) Det er idéen med databaser, så det egner de sig rigtig godt til. Og ASP kan sagtens lave det. Men det er jo et lidt større system, der så skal kodes, så det skal du nok ikke regne med, bliver gjort her. Du bør nok finde nogle tutorials om ASP og selv lære det grundlæggende, og så spørge os til råds her, når det driller eller du er i tvivl om noget.
Avatar billede w13 Novice
20. august 2008 - 17:10 #4
Keysersozes artikel er f.eks. god. Muligvis skal du lige lære ASP grundlæggende først, men så får du faktisk hele søgefunktionen udleveret i den artikel.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:47 #5
kommet videre?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
24. februar 2009 - 17:32 #6
sagen lukket
Avatar billede keysersoze Guru
24. februar 2009 - 17:37 #7
du har fået svar på dit spørgsmål og vælger alligevel at beholde point?
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2009 - 19:35 #8
nå - men nu er det anmeldt til coadmin.