Avatar billede mikaeljb Nybegynder
11. august 2008 - 23:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af Xp (ang. boot af cd)

Jeg prøver at installere windows xp på min brors maskine, jeg har xp der virker på andre pc'er.
Men når jeg starter computeren med xp cd'en i, kommer den ikke længere end at der står den booter, selve cd-rom drevet blinker nogle gange i read dioden, men holder så lidt efter op, kan også høre drevet kører. Derefter kommer den ikke videre.
Har prøvet et andet dvd drev, men sker det samme.

Kan simpelthen ikke forstå hvorfor den ikke bare booter fra cd'en.

Nogen der kan være lidt behjælpelige ?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 00:08 #1
Står drevet som 1.ste boot i Bios?
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
12. august 2008 - 00:22 #2
Ja, first boot device.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 00:52 #3
Kablet? Strømforsyningen? Ramfejl? Afspiller den CDér fejlfrit?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 01:08 #4
Hvis drevet ikke kan afspille fejlfrit, så prøv følgende råd fra microsoft:
Gå ind i "Start/kør og skriv: regedit  så er du inde i reg.basen.

Microsoft:
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
restart.
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
12. august 2008 - 01:34 #5
Selve windows er ikke installeret på maskinen, det er det jeg prøver.
Den kommer bare ikke videre end at der står at den booter fra cd ved startup.
Men den kommer ingen vegne.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2008 - 08:54 #6
Byt om på dine cd-rom drev.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2008 - 08:56 #7
Glem min sidste kommentar - du havde jo prøvet et andet cd-rom-/DVD-drev.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2008 - 08:57 #8
Men det tyder stadig på en hardwarefejl. Prøv at byt nogle dele ud, men altid kun en af gangen.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 10:41 #9
Hvis der er mere end 1. ramblok i computeren, så prøv at tage 1. ud på skift.
Hvis der kun er 1. blok, så prøv at sætte den i et andet slot. Eller prøv
med andre ram.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2008 - 11:05 #10
Prøv at give HDen en gang killdisk, så er det meget muligt at den booter på skiven bag efter vær opmærksom på at den rydder alt på disken alle patitioner er væk efterfølgende.  http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 11:09 #11
Men skulle CDén så ikke boote op alligevel, og meddele fejl?
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
12. august 2008 - 13:27 #12
Vil lige prøve det med ram'ne.
Har haft harddisken over i min comp og formateret den, så ved ikke om det vil hjælpe med det killdisk ?
Tak for svarne indtil videre, prøver lige det med hardwaren og vender tilbage :)
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
12. august 2008 - 20:16 #13
Det var den ene ram-blok der åbenbart ikke virker mere. Så har bestilt ny. og den kører lige nu på den ene 1 gb der er tilbage. Det virker tak for hjælpen :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 22:00 #14
Rart at høre, så lægger jeg et svar:)