Avatar billede stig69 Nybegynder
11. august 2008 - 22:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Knap / tekst rykker sig i IE

Teksten i min knap (button) rykker sig i IE, når man klikker på den. Det er bare en pixel ned og en pixel til højre. Har testet lidt rundt omkring og det ser ud til at andre sider har samme problem (hvis det er et problem).

anyway, kan man undgå at teksten i knappen rykker sig?

Smider lige lidt kode med:

<div id="indexedsearchbox"><form action="index.php?id=7" method="post" id="indexedsearch"><div class="indexedsearchbox-sword"><input type="hidden" value="0" name="tx_indexedsearch[type]"/><input name="tx_indexedsearch[sword]" value="Søgeord" class="indexedsearchbox-sword" type="text" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;"/></div><div class="indexedsearchbox-submit"><input type="hidden" name="tx_indexedsearch[sections]" value="0" /><input type="submit" name="tx_indexedsearch[submit_button]" class="indexedsearchbox-submit" value="Search" /></div></form></div>
Avatar billede ssv Nybegynder
11. august 2008 - 23:15 #1
Er "3D-effekten" browserne laver når du klikker på submit?
Hvis det er den, så er jeg ret så sikker på at du ikke kan style dig ud af det, med mindre du laver dine egne knapper (divs og spans) :-)
Avatar billede stig69 Nybegynder
11. august 2008 - 23:17 #2
Men FF gør det jo ikke.
Avatar billede ssv Nybegynder
11. august 2008 - 23:22 #3
Jeg kan ganske vist fjerne effekten i FF, det har dog tilsyneladende ingen effekt i IE. Lav dine egne knapper ;-)
Avatar billede stig69 Nybegynder
11. august 2008 - 23:25 #4
ok, det gør jeg så. Tak for kommentar
Avatar billede ssv Nybegynder
11. august 2008 - 23:38 #5
Np. Men hør lige nogle af de andre kloge hoveder herinde - de kan sikkert finde en smart løsning :-)
Avatar billede roenving Novice
12. august 2008 - 00:08 #6
Måske kan det skyldes IEs double-margin problem, og da vi ikke kender din css-kode er det ret umuligt at udtale sig om ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
12. august 2008 - 01:12 #7
Da der ikke er standard på form elementer - og da problemet her er påvirket af
skriftstørrelsen som brugeren evt. har sat vil jeg anbefale ssv's forslag ...
- Jeg kan godt låse den i FF ligesom ssv, men at låse den helt ned i IE
synes jeg ikke lige er helt let, den fjumrer lidt ved hurtigt klik, da
mousedown event'en så ikke træder i kraft... /onkeydown og up er medtaget
af hensyn til evt. aktivering via. keyboard.

- Jeg ser ikke den oprindelige finesse som en fejl.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">

var tmp=navigator.userAgent.toLowerCase();
var IE=(tmp.indexOf("msie")!=-1);
var FF=(tmp.indexOf('Gecko')>-1);
var substatus=false;

function lockit(elm,t){
  if((IE&&t&&!substatus)||(IE&&!t&&substatus)){
    substatus=t;
    elm.style.padding=t?'0 3px 0 0':'0';
    elm.style.width=t?elm.offsetWidth-5+'px':'auto';
    elm.style.lineHeight=t?'15px':'16px';
    elm.style.background=t?'#ccf':'#eee';
  }
</script>
</head><body>

<input type="submit" name="tx_indexedsearch[submit_button" class="indexedsearchbox-submit" value="Search"

style="font-size:13px;border:1px solid #55f;padding:0;background:#eee"  onmousedown="lockit(this,true);" onmouseup="lockit(this,false);" onkeydown="lockit(this,true);" onkeyup="lockit(this,false);" onmouseout="lockit(this,false);" />

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
12. august 2008 - 01:17 #8
Hmm ret lige
var tmp=navigator.userAgent.toLowerCase();
var IE=(tmp.indexOf("msie")!=-1);
var FF=(tmp.indexOf('Gecko')>-1);

til
var IE=(navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf("msie")!=-1);
Avatar billede stig69 Nybegynder
12. august 2008 - 14:54 #9
Av.. det var slet ikke meningen I skulle gøre så meget ud af det.

Kan I ikke smide et svar.

Og tak for hjælpen!
Avatar billede mclemens Nybegynder
12. august 2008 - 15:00 #10
:)
Avatar billede ssv Nybegynder
12. august 2008 - 22:03 #11
Det må være mclemens der render med pointene denne gang :-)
Avatar billede stig69 Nybegynder
12. august 2008 - 22:51 #12
Endnu engang tak for opmærksomheden!
Avatar billede mclemens Nybegynder
12. august 2008 - 22:58 #13
velbekomme, og tak for point :)