Avatar billede okiu Nybegynder
10. august 2008 - 20:51 Der er 4 kommentarer

Kan ikke bruge min mikrofon

Hey Exp.
Når jeg sidder og skal snakke over skype, så får jeg den meddelse at jeg ikke har nogen mikrofon sat til.

Det har jeg så, men jeg kan ikke finde den under optage enheder.
Derinde, står kun den "frontale" ingang, som jeg ikke har sat til. (Kabinettet har kun 2x USB foran)

Nogle der ved hvordan jeg får den til at finde den jeg har sat til bagi?

Og jeg har installeret driver...
Det der er ekstra mærkeligt, er at lyd udgangen bag i, virker helt fint.

Her er et billede så i kan se:

http://img227.imageshack.us/img227/3990/optageprobqt2.png
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2008 - 21:52 #1
Har du fortalt windows at standard lydkilde er dit headset?
Start - Kontrolpanel - lyde og lydenheder - lydenheder - sæt her dit headset til at være standardenhed for afspilning og indspilning af lyd.
Avatar billede alyz Nybegynder
11. august 2008 - 10:12 #2
Havde det samme problem med din computer. Det var fordi, at det var det forkerte stik (fra fronten) der var sat på motherboardet. Der var nemlig High Definition audio og så en ac97 audio stik at vælge imellem, og det var det forkerte der var sat til. Prøv og se om du har flere lydstik at vælge imellem til fronten inde i maskinen,
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2008 - 19:52 #3
Jeg forstår det som at headset er til USB?
I så fald går det udenom lydkort.
05. september 2010 - 09:39 #4
(Hvad endte denne tråd med ?)