Avatar billede czharina Nybegynder
10. august 2008 - 20:39 Der er 10 kommentarer

Når ens host er nede

Hej alle gode folk på eksperten

Jeg har webzero.dk som udbyder til mit site, www.carlinart.net. Jeg opdagede i fredags at siden var nede. Den var nede indtil i dag søndag, hvor den var oppe om morgenen. Så gik den ned igen. Det viser sig at webzero.dk også er nede.

Er der nogen som ved hvad dette betyder? Nogen andre der har webzero, hvis sites også er nede?

Har de spildt kaffe i deres maskiner? Jeg har skrevet mails til dem, men tror de lader mig vente længe på svar, hvis jeg får noget.

Hvad kan man gøre? Jeg kan ikke overskue at sætte mig ind i hvordan man flytter webhotel nu. Og hvem ved om den næste udbyder ikke også har problemer. Jeg ville dog gerne vide hvad problemet kan være i disse tilfælde, for pt er jeg hensat til bare passivt at vente på at mit site kommer op igen.
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. august 2008 - 20:44 #1
Det ser ud til at i ligger på samme server så enten er den bare nede ellers er alt deres udstyr nede, hvis de har mere end en.

Hvis den har været nede i den periode og kommet op, så er det spørgsmålet om ikke de bare ikke har opdaget det før også genstartet den da de fandt ud af det også er den nok gået ned igen, men det rigtige svar er der kun en der kan give dig :)

Andre har også nedetid, men som regel er det kun de "useriæse" der er nede sålænge som du skriver. En flytning kan tage tid, men du kan jo se om det gentager sig, men som udgangspunkt kan du ikke gøre andet end at acceptere den er nede eller flytte.
Avatar billede leif Seniormester
10. august 2008 - 22:32 #2
Umiddelbart ligner problemet at Webservicen hænger lidt, da POP3 servicen svarer fint, men som bacardil siger, er der kun en som kan fortælle dig det præcist nemlig Webzero
Avatar billede czharina Nybegynder
11. august 2008 - 06:21 #3
Tak for svarene! Jeg tror slet ikke www.webzero.dk læser deres mailindbakker. Nu får vi se om den ikke kommer op idag mandag. Synes virkelig det er for dårligt at siden nu er nede på 4.dagen.... har de bare lukket deres service og skidt på kunderne?
Avatar billede czharina Nybegynder
11. august 2008 - 09:59 #4
Jeg har lige ringet til dem, og de siger de er blevet oversvømmet pga regnvejret........ Og at det sandsynligvis er derfor serveren er nede, selvom gutten jeg talte med ikke lige vidste det, men ville sige det til chefen (jaja, den brugte jeg selv da jeg sad i kundeservice). Såååååå... han havde ingen ide om hvornår det ville virke igen. Så vi må se tiden an!
Avatar billede czharina Nybegynder
12. august 2008 - 08:56 #5
Er der virkelig ikke andre der har www.webzero.dk som deres host?? Alt er stade nede, fortsat intet svar fra supporten.
Avatar billede czharina Nybegynder
12. august 2008 - 09:10 #6
Så prøver vi at skrive til dem igen....
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
12. august 2008 - 09:17 #7
hvilket seriøst hosting firma stiller sine servere så de kan blive oversvømmet ?
Avatar billede czharina Nybegynder
12. august 2008 - 17:20 #8
Serveren er nu oppe igen. Har intet hørt ang hvorfor den var nede eller hvordan problemet nu er løst, men det er det i hvert fald nu, så jeg er glad. :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. august 2008 - 17:27 #9
Du er en hver host ønske kunde.. Du bliver selvom hjemmesiden er nede i flere dage :)  7-9-13.. Lad os håbe at de har fået vandsikret kælderen derhjemme.. :)
Avatar billede czharina Nybegynder
12. august 2008 - 18:42 #10
Ja jeg ved det, jeg er en tålmodig sjæl, men webzero.dk er generelt en god host, min side har ikke været nede mere end 4-5 gange det år jeg har haft dem, og 3 af gangene har været inden for de sidste par mnd og var overstået på en dag, men denne her gang var lige nok ekstremt. Men enhver kan vel blive oversvømmet.... rofl. Er også for doven til at skifte host, og ved ikke hvordan man gør i øvrigt. :))