Avatar billede bruna Nybegynder
10. august 2008 - 11:09 Der er 4 kommentarer

Mail Delivery System <MAILER-DAEMON@smtp2.cybercity.dk>

Hvad stiller man op, når man ikke kan sende en mail og man får dette svar (jeg oplever det ved alle @sol.dk e-mails men også ved enkelte andre:

This is the mail system at host smtp2.cybercity.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                  The mail system

<@.dk>: host mail.pote.dk[ipadresse] said: 554 Sending
    address not accepted due to spam filter (in reply to MAIL FROM command)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
10. august 2008 - 11:27 #1
Det skyldes at din mailservers IP-adresse er listet på en liste over kendte spammere, som Cybercity abbonere på.
Løsningen er at du, hvis det er din egen IP-adresse, skal igang mned at finde ud af hvilken liste det er den optræder på.
Jeg plejer at slå mistænkelige IP-adresser op hos http://www.senderbase.org. De kommer med alle de steder hvor adressen er registreret.
Avatar billede bruna Nybegynder
10. august 2008 - 11:31 #2
Det er ikke til at vide, om det er min eller modtagers? Jeg har fået en mail fra en, som gerne vil have mig til at hjælpe med at finde problemet, fordi hun ikke får alle e-mails? Jeg har selv haft problemer med at sende til nogle enkelte af og til.
Jeg forstår ikke helt, hvordan jeg skal løse det ved at lede på adressen, du sendte mig?
Avatar billede bruna Nybegynder
10. august 2008 - 11:32 #3
Det hjælper mange gange, hvis jeg får modtagers hotmail i stedet. Så kan jeg godt sende. Så må det være modtagers e-mail der er noget galt med ik?
Avatar billede leif Seniormester
10. august 2008 - 15:11 #4
I dette tilfælde vil jeg mene det er mailserveren mail.pote.dk som nægter adgang, mht. spam kan man ikke generalisere, da mailserverne er sat op forskelligt.