Avatar billede andersbram Nybegynder
09. august 2008 - 18:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med dvd-drev

Hej

Jeg har et problem med mit dvd-drev. Det vil simpelthen ikke læse.

Det begyndte efter jeg havde indspillet en musikcd i iTunes. Under indspilningen gik den i stå, og så åbnede jeg for drevet for at få cden ud. Siden da har jeg ikke kunne få drevet til at læse. Den lille lampe lyser, og museikonet viser at den loader et eller andet, men altså intet kommer der.

Drevet er et TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device

Håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg har kun det ene drev

-Vh Anders
Avatar billede andersbram Nybegynder
12. august 2008 - 17:18 #1
Ingen der kan hjælpe??
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
13. august 2008 - 03:11 #2
Et nyt drev med brænder koster 200 - 300kr, jeg ville blot købe et nyt.
Avatar billede suthesan Nybegynder
01. september 2008 - 12:50 #3
hvis du skulle fixe de drev ville det koster dig mer end at købe et helt nyt.. det kan skylles mange ting... enten er hardware i drevet brandt sammen eller læseren er ødelagt,, det kan os skyldes at det er små stumper fra cd´en..

Har du taget drevet ud af pcén og splidtet den i to og få den renset helt.

Du har altid prøve det ... men helt i top bliver den nok ik..men hvis du for den til at virke .. kandukøbe enekstern box og putte den der i.. prøv.. du har intet at miste.
Avatar billede suthesan Nybegynder
01. september 2008 - 12:53 #4
læseren er enten ødelagt eller kompunemterne i drevet ødelagt,, men som Dunderfjert siger,, en hel nye vil jeg sige,, det er blevet så billigt at det ik betaler siger at fixe den gamle..