Avatar billede tylzen Nybegynder
09. august 2008 - 13:25 Der er 6 kommentarer

Skal finde en anden router

Hej,
har nu haft en mindre support session igang hos Cybercity i 14 dage, med 12 opringninger og tilsendelse af nyt hardware.

I dag fik jeg så det endelig svar på hvad der er galt.
Fik fortalt hos deres fejlmeldings afdeling at det firmware som de har lagt ind på deres zyxel router er bugged.
Og rettelse af dette er nedprioriteret, en løsning er altså ikke på trapperne (De har haft problemer siden 2007).

Har en P660R-D1 fra Zyxel.

Support afdelingen sagde at det eneste jeg kan gøre er at gå ud og købe min egen router og sætte den op, eller vente på en rettelse.

Så nu vil jeg høre med jer?
Hvilke router er kompatible, og prisleje?
Er studerende far på SU.
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2008 - 15:37 #1
Kan du så ikke bruge en af de andre routere som de har på programmet ?

En evt. router skal understøtte PPPoA og dem er der vist ikke mange af.
Avatar billede tylzen Nybegynder
09. august 2008 - 16:47 #2
leif: Nej de ville ikke sende andre router en den samme model, og deres egen support fortalte mig at jeg skal anskaffe mig en router selv hvis jeg vil løse problemet.

Og ja den skal understøtte PPPoA
Avatar billede ejldk Nybegynder
09. august 2008 - 18:43 #3
Så Cybercity siger at:
"Du har en router med fejl i sin firmware. Vi ved at fejlen er der, men vi kan ikke gøre noget ved det. Vi vil ikke sende en ny router. Så hvis du vil have det internet som VI har solgt dig, må du selv ud og købe en router!"

Kan de godt det?
Avatar billede tylzen Nybegynder
09. august 2008 - 19:08 #4
Haha ved jeg ikke om de kan, men har en ven som har en CC medarbejder på sin MSN, og han anbefaler den router som han selv bruger.
Den virker med Cybercity :D

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=76457

Han bruger den selv.. Synes det er lidt sjovt at en Cybercity medarbejder også selv opgiver deres eget udstyr :D
Avatar billede zeppelin Nybegynder
12. august 2008 - 19:08 #5
Problemet er, at disse zyxel modeller højst kan have 1024 åbne sessions. Derefter lukker routeren simpelthen ned. Problemet kan afhjælpes ved blot at slukke og tænde for den.
Problemet opstår også for det meste kun i tilfælde af enten virus eller P2P (Torrents download).

Vil du udskifte denne, skal du som tidligere nævnt finde en som understøtter PPPoA.
Avatar billede alexandre Nybegynder
30. september 2008 - 00:54 #6
kan du login på din router og fortæle mig hvilket firmware den kører ?