Avatar billede cmk87 Nybegynder
09. august 2008 - 09:35 Der er 7 kommentarer

formatering af mine 2 hardiske med XP

Har en computer med 2 harddiske i som jeg gerne vil formatere fuldstændig(begge harddiske) og så derefter installere XP igen.
Jeg har en original xp cd
Hvordan gør jeg?

MVH Christoffer
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2008 - 09:42 #1
Avatar billede cmk87 Nybegynder
09. august 2008 - 10:10 #2
men der formaterer han dem ikke, gør han?
glemte at sige at der ligger xp på dem nu, dog bruger jeg kun den ene, men ideen er at slette alt! så jeg har en harddisk med xp og en anden med div ting.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2008 - 10:17 #3
Copy fra linket:
"KILLDISK ER ET YDERST DESTRUKTIVT PROGRAM ALLE DATA PÅ HELE DISKEN SLETTES OG KAN IKKE GENDANNES"

Er det til at misforstå?  :-)
Avatar billede hcma Novice
09. august 2008 - 10:23 #4
killdisk sletter ALT og nulstiller hele harddisken, så den er totalt tom og med kun 1 partition.
Hvis du ikke vil gå så drastisk til værks, ville jeg "nøjes" med at formatere harddisk 2 (den du vil bruge til dokumenter, billeder m.m.) - Højreklik på den -> Formater.  Lav derefter en Nyinstallation på Systemdisken (C:) ved at følge Helgec's udmærkede vejledning.
Brugen af Killdisk er dog at foretrække, da du så er sikker på at du får startet med totalt tomme harddiske.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2008 - 16:49 #5
cmk87 >> Er der nogen speciel grund til du ikke lukker dine spørgsmål?
Avatar billede cmk87 Nybegynder
10. august 2008 - 11:05 #7
nu har jeg lavet en bootdisk og lagt filen killdisk.exe på samme cd, er det korrekt?
når jeg kommer til figur 3 under killdisk vejledningen skriver den bare: stub exec failed
\dos4gw.exe
no such file or directonary

hvad er problemet?
jeg er ny i det her, så kender ikke rigtig til noget af det her....