Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
08. august 2008 - 22:37 Der er 5 kommentarer

hjælp får hele tiden en fejl

Hej

jeg får hele tiden en fejlmeddelse på nettet. :
Adressen (URL) stemmer ikke overens med et kendt websted og kunne ikke indlæses. Dette kan skyldes en stavefejl i adressen eller at webstedet ikke eksisterer. Hvis adressen er gyldig, eller problemet opstår på mange websteder, kan det skyldes et problem med din proxy service (hvis du anvender en) eller et problem med DNS serverne. I sådanne tilfælde bør du rådføre dig med dine system-manualer, din administrator eller internet-udbyder for yderligere assistance.

jeg har en trendnet tew-231brp router og internet igennem en lokal elforsyning.

jeg bruger win xp og har prøvet både internet explorer og firefox.
det hele virkede fint for en månedstid siden.

nogen der har en ide om hvad eller hvor fejlen ligger?
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
08. august 2008 - 23:33 #1
har du prøvet at genstarte routeren?
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
08. august 2008 - 23:42 #2
ja, og jeg har også prøvet at resette den.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
09. august 2008 - 03:06 #3
kan du se om din router har adgang til internettet? Har den ikke en status der viser dette?

Hvis ikke, ved du hvad du skal gøre. Kontakte din udbyder. Hvis den ER på internettet, kører den så DHCP? I så fald skal dit netkort også sættes op til automatisk at hente en IP fra din router.

har du været i en kommandoprompt (gå i start og vælg KØR og skriv CMD og tryk enter), og pinget fx. www.m.dk? Fejler den her?

Ellers prøv at ping 66.249.93.147 - det er Google.dk's IP adresse, som altid svarer.

Det er mere for at finde ud af om det er din DNS der er noget galt med.
Avatar billede tm_pedersen Nybegynder
09. august 2008 - 09:24 #4
jeg har prøvet at pinge 66.249.93.147, den går fint igennem.

status for lan forbindelse på computeren:

Fysisk adresse: 00-16-17-70-A8-16
IP-adresse: 192.168.1.2
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.1
Rettigheden opnået: 09-08-2008 09:22:07
Rettigheden udløber: 10-08-2008 07:56:57
DNS-server: 192.168.1.1
WINS-server:
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. september 2008 - 23:04 #5
hej tm_ - kan den også pinge www.google.com ? Giver den dig en IP adresse?