Avatar billede penyz Nybegynder
08. august 2008 - 22:24 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

2 styresystemer og mangel på hal.dll

Hej alle.

sidder med en computer der bare ikke vil som jeg.

Førsteproblem er at den mangler en fil Hal.dll i det ene operativsystem (det som skal bruges, da der ligger en masse domkumenter, fakturarer osv.) og når jeg prøver at reperare windows reparere den, det andet operativsystem.

håber dette er til at forstå..

Ville gerne have slettet det system der ikke skal bruges, men kan slet ikke komme ind i windows (skrivebord)

Tænkte atjeg kunne fixe det "rigtige" xp, når det andet system var væk.
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. august 2008 - 22:33 #1
Avatar billede penyz Nybegynder
08. august 2008 - 23:35 #2
Super link, rigtig gode forklaringer, men det virker desværre ikke helt.

problemet består i (tror jeg) at den erstatter denne hal.dll i det "forkerte" OS, så må nok fremskaffen en stationer com og sætte den HD over i og forsøge derfra, eller er der nogen der bor i nordsjælland der evt kunne hjælpe, vil godt sætte en kasse øl eller lign. på højkant
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2008 - 07:48 #3
lav sådan en cd på en anden pc - så booter du op på den og så skulle den ligge lige til højrebenet.

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

husk det skal være en bootbar cd brænder programmet skal lave.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2008 - 07:51 #4
det her denne iso fil du laver den via.

http://web0.v608.ncsrv.de/data/ubcd411.iso.php

m.v.h
Avatar billede penyz Nybegynder
09. august 2008 - 09:11 #5
hold da op du er tidligt oppe, det er da lørdag ikke. :0)

problemet er at hver gang jeg reparere så er det "det forkerte" OS den fixer, og kan ikke komme ind og fjerne den "forkerte", prøver nu at sætte HD i en anden com som slave og via den komme ind til boot.ini og slette det for OS
Avatar billede penyz Nybegynder
09. august 2008 - 09:15 #6
må nok også tilstå at det der bootbar cd brænder og iso filer siger mig ikke så meget
Avatar billede penyz Nybegynder
09. august 2008 - 09:25 #7
okay. prøver alligevel lidt..

har nu hentet den der iso fil men hva nu?

håber ikke jeg er besværlig, men er lidt på bar bund lige nu
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2008 - 09:27 #8
Avatar billede penyz Nybegynder
09. august 2008 - 09:38 #9
okay. det r måske slet ikke så kompliceret alligevel.

er lige igang med at hente nero brænder software..

vender tilbage hurtigst muligt
Avatar billede penyz Nybegynder
09. august 2008 - 19:19 #10
Nå. fik aldrig nero til at virke, ved ikke lige hvad der skete, men har sluttet HD til som slave og kan derfra hente alle filer jeg skal bruge.

men kunne i ikke begge lægge et svar så deler jeg de 200 point mellem jer, begge løsninger var gode bud, men hjalp ikke, men som tak for jeres tid vil jeg gerne give jer lidt alligevel
Avatar billede osigaard Nybegynder
09. august 2008 - 20:13 #11
:-)ping:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2008 - 19:16 #12
1.
hvis du nu var ejer af dette brænder program kunne du lave en bootbar cd via dit image. det er meget let at anvende og er på dansk hvis du vælger det.

http://www.poweriso.com/download.htm

2.

det her kan også brænde og er faktisk fuldt på højde med nero der fylder langt over 100 mb.

hvis du syntes det er svært at lave sådan en cd så få en nørd du kender til at gøre det for dig for HUSK det er ikke sidste gang win xp napper dig i måsen. vista laver også sjove ting så du har noget at glæde dig til ja jeg vil påstå de ikke har lært en fis ude hos microsoft men bare buldrer videre med ikke helt færdige styresystemer.
du drømmer ikke om hvad jeg igennem årene har set og prøvet med de hundrevis af computere jeg har lavet

http://www2.ashampoo.com/webcache/html/1/product_2_1810__.htm

men glæd dog over de små ting her i livet og glem de store som microsoft for dem kan du ikke ændre noget hos - det er dem der ved tingene men det er os dødelige der skal slås med deres klamhuggerier af styresystemer eller hjølpe filer med mystiske beskeder som explorer er hørt op med at virke og bliver lukket - ja løsningen den kan du sku selv finde for microsft har den ikke.

jeg plejer at bruge denne her lette forklaring.

min bil har 6 gear men desværre kan 5 gear ikke bruges så du må vente til vi har lavet et. sådan virker microsoft
Avatar billede penyz Nybegynder
10. august 2008 - 20:05 #13
Sikke en masse, men kan godt følge dig i din sidste del.

men endnu engang tak for hjælpen