Avatar billede frederikshavn Nybegynder
08. august 2008 - 20:27 Der er 2 kommentarer

cmos batt. mister strøm

Nu er det sgu lige før jeg sprænger i luften,har lige skilt lorten fuldstændigt af fordi hvergang jeg jeg starter min pc,er biosen gået i default og jeg skal til at indstille den igen,det er åbenbart cmos batteriet der bliver fladt,jeg skilte den af for  at se om der nogle kortslutninger,og efter hvad jeg kunne se var der ingen ting,,satte nye afstandsstykker i,og nye skruer,og endnu et nyt batteri,og kølerpladen til cpu'en sad som den skulle,samlede det hele igen,og gik så i byen,da jeg kom hjem igen(ca.2 timer senere),tændte jeg maskinen,og fandme ikke at cmos batteriets spændning var faldet fra 3v til 2,16v,nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal stille op,og batt. ikke er genopladeligt,kan det vel næppe være min psu(crosshair 530w),er det mon det f.... board der er fejl på,købte det d.20/6-08,og har skiftet 3 batt. indtil nu,og det kan ikke være rigtigt
Boardet er købt hos GETMORE,er der et geni der kan fortælle mig hvad problemet skyldes,og hvordan jeg kommer det til livs?
Avatar billede john.doe Nybegynder
09. august 2008 - 09:59 #1
ja et nyt-nyt batteri, det du har sat i lader til at være gammelt og med lav strøm indhold
Avatar billede frederikshavn Nybegynder
09. august 2008 - 10:19 #2
jo men 3 batterier siden d.20/6-08,mener jeg ikke det kan være rigtig