Avatar billede smeeden Nybegynder
08. august 2008 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flytte data til excel

Hej
Er der en måde som man kan flytte data fra navision til excel uden at skulle gøre det med sql server og alt det der.
Jeg har prøvet at marker data og så kopier dem over, men hvis jeg gør det 2 gang efter hinanden så er det ikke samme mængde data der kommer med over.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. august 2008 - 12:11 #1
Ja det er der. Det er en "rapport" som skal ligges ind i Navision, som kan foretage en udlæsning af ex. kontoplan og finansposter :-)

Sådan en rapport skal programmeres og indlæses i programmet.
Avatar billede smeeden Nybegynder
08. august 2008 - 14:39 #2
Okay , ved du hvor man finder den henne hvis der er installeret
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. august 2008 - 15:26 #3
Det afhænger helt af rapporten... Men jeg har en liggende på arbejde du kan få :-) Hvis din licenskode tillader det...
Avatar billede smeeden Nybegynder
08. august 2008 - 15:42 #4
jo tak , men jeg tror at jeg hellere må holde igen ,nu jeg ikke har så meget forstand på det. Jeg havde bare håbet at der var en lettere og mere pålidlig måde at flytte data på end den jeg bruger.
Avatar billede gustavba Nybegynder
09. august 2008 - 09:28 #5
Du skal hente data ud via en ODBC driver. Denne funktionalitet kan du meget vel allerede have licens til.
Fordelen ved dette er at du kan sætte en connection op til din excel skabelon så dine data automatisk bliver opdateret i excel.
Du kan også få forskellige billige løsninger hvis det er rapportering/budgettering i excel du er ude efter.
Så hvis du specificerer formålet og din opgave er det lettere at komme med et løsningsforslag.
Avatar billede smeeden Nybegynder
10. august 2008 - 10:43 #6
gustavba ja jeg må lige undersøge lidt mere. Nu er det en produktion's virksomhed og det er ikke helt let at finde et program der virker 100 % der til . Det jeg trækker ud af navision er de forskellige minut antal for hver maskin og arbejdsgang.
Avatar billede gustavba Nybegynder
10. august 2008 - 19:48 #7
Det er i første omgang helt sikkert en ODBC connection du skal benytte hvis du har problemer med at copy paste data ud. Alternativt kan du jo bruge en dataport, men det er knap så elegant.