Avatar billede ullafrank Nybegynder
07. august 2008 - 13:54 Der er 4 kommentarer

Importerer debitor til C5

Jeg har styr på funktionen i C5. Ved godt, hvad jeg skal gøre mht. datamanipulation, men har ikke styr på, hvordan Excel-filen skal konverteres.
Min Excelfil er A1=Konto B1=Navn etc. Har prøvet med CSV (semikolonsepareret) (*.CSV) og Tekst (Tabulatorsepareret) (*.txt). Hvordan og til hvad skal Excelfilen konverteres til.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
07. august 2008 - 15:25 #1
Det kommer an på hvilken version du kører af C5. Er du heldig at have C5 2008, kan du blot gemme den som semmicolon separeret. Har du ikke C5 2008, er det næsten nemmest at få noget lavet via basisudvikling, hvis I har dette modul til C5. Har I ikke dette modul, så kan I få programmeret en kørsel I kan køre manuelt. Jeg vil tro en konsulent skal bruge en times tid på det, jeg skal gerne selv løse det for jer...
Avatar billede kurth Nybegynder
16. august 2008 - 01:19 #2
Det er egentlig ikke så svært.
Du åbner din csv fil med Wordpad eller lignende.
Derefter kører du 2 gange søg og erstat, og i den rigtige rækkefølge.
Først søger du efter komma (,) og erstatter det med punktum (.)
Dernæst søger du efter semikolon (;) og erstatter det med komma (,)
når du har gemt filen, kan du importere den i C5.

Årsagen til at du ikke kan importere en CSV fil direkte er at C5 bruger komma som feltseparator.
Avatar billede cebra Nybegynder
04. september 2008 - 23:12 #3
Den med at søg og erstatte punktum og komma vil jeg ikke tilråde. Du ændre på dit datagrundlag. Komma'er i adresser vil blive til punktummer. Der er ikke lige så hensigtsmæssigt.
Der er kun een måde at gøre det helt korrekt på. Lav en kørsel i udviklingsmenuen.
Mvh
Allan
Avatar billede kurth Nybegynder
05. september 2008 - 00:50 #4
Mon ikke postbudet kan finde adressen selv hvis der står et punktum i stedet for et komme i en adresselinie.