Avatar billede connynorregaard Nybegynder
07. august 2008 - 12:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

AutoCAD - multiviewblok med flere lag

Kan man lave en multiviewblok med flere lag, således at det er muligt at slukke/fryse et lag.
Laget der skal kunne slukkes skal indeholder tekst.

På forhold tak
Conny
Avatar billede dla Praktikant
14. august 2008 - 10:52 #1
Du kan da sagtens have mange forskellige lag i en blok, så du kan fryse dem hver for sig. Hvis det altså er det du mener...

Du putter bare dele af blokken, i dette tilfælde teksten, i et andet lag end resten, så kan du efterfølgende fryse/tø laget med tekst.

Men du kan ikke have to kopier af samme blok, hvor et lag er synligt i den ene blok og ikke i den anden. Hvis de altså ligger i samme viewport, hvis de ligger i hver sin viewport, kan du godt.

Dette gælder AutoCad 2005.

Spørg bare, hvis der er mere du vil have uddybet.

Mvh Dorit
Avatar billede dla Praktikant
25. august 2008 - 11:45 #2
Var mit svar til nogen hjælp? Ellers spørg igen.
Avatar billede dla Praktikant
25. august 2008 - 11:55 #3
Nå - har fundet ud af at du taler om ADT - den kender jeg ikke - sorry.
Avatar billede connynorregaard Nybegynder
25. august 2008 - 12:46 #4
Tak jeg vil prøve. Mon ikke det virker selvom du skriver om AutoCAD 2005.