Avatar billede hkprofil Forsker
07. august 2008 - 10:51 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Dvd til foto

Jeg har mine foto's på CD & DVD men overvejer at overføre dem til noget mere holdbart og samtidig noget der kan rumme lidt mere end 600 fotos. Jeg har hørt om GULD DVD. Er der nogen der kan give mig lidt vejledning og informationer?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 10:54 #1
Avatar billede hkprofil Forsker
07. august 2008 - 11:03 #2
Er der mon ikke sket noget nyt siden 2004 ?
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. august 2008 - 11:04 #3
Personligt er jeg gået over til eksterne harddiske, men hvis du gemmer på DVD, så gå efter gode mærker. Guld-skiver er vist nok bedre, men dyre og ikke så nemme at komme i nærheden af. Verbatim er et mærke, der fås overalt og er blandt de bedste af de kendte. Ellers går Taiyo Yuden for at være topen - bruger dem selv. De fås i flere af netbuikkerne, der specialiserer sig i medier: Nierle, Azomedia osv.

Her er lige et par links til lignende tråde:
http://www.eksperten.dk/spm/680222

http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
Avatar billede hkprofil Forsker
07. august 2008 - 11:15 #4
Jeg gemmer ligeledes på ekstern harddisk, men når jeg har lavet et diasshow som jeg vil se/vise på TV, er jeg nødt til at brænde det ned på en skive. Verbatim DVD+R hedder den jeg bruger p.t. så den skal jeg måske fortsætte med! Vil lige checke dine links af! TAK
Avatar billede Beach Mester
07. august 2008 - 12:44 #5
Syntes selv jeg er smartere:-)
Er begyndt at kaste alle mine billeder op på nettet--->
http://www.one.com/da/

1/ Man har 25Gb plads pr. 45,- om året
2/ Man får automatisk daglig backup
3/ Man kan tilgå sine billeder uanset hvor i verden man er.

//Beach
Avatar billede hkprofil Forsker
07. august 2008 - 12:50 #6
Det er smart, men er sikkerheden i orden? Tænk hvis....
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. august 2008 - 13:17 #7
Det er også ulækkert at kaste op.. og så endda på nettet :-)
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 13:20 #8
hkprofil>> Selvfølgelig kan der ske en slem ulykke, som ødelægger alle One's servere (men jeg tror nu, de dækker sig ret godt ind med den backup), fuldstændig ligesom din DVD eller din eksterne harddisk kunne blive stjålet eller ødelagt.

Jeg tror næsten, jeg ville føle mig sikrere med One-løsningen. =)
Avatar billede Beach Mester
08. august 2008 - 00:30 #9
Uffesteenberg--->
Ja for søren det er klamt, men man får det bare rigtig godt når det er overstået:-)

hkprofil--->
Saxet fra One.com>

29. januar 2008:
Øget sikkerhed. Vi har netop udbygget vores backup-procedurer, sådan at vores kunder opnår endnu højere sikkerhed for deres data på vores servere. One.com tager fra i dag daglig fjernbackup af alle data. Vores nyoprettede backup-serverrum er placeret 10 km fra vores hoved-serverrum. De to serverrum er forbundet via en privat, dedikeret 10 Gbit fiberforbindelse, som sikrer hurtig, stabil og sikker backup af både systemerne og alle vores kunders data.
<---

Som ovenstående tydeligt beskriver, så er sikkerheden i top, og der skal nærmest en autobombe til at lave ændre på det.
Når det er sagt, så jo jo, selvfølgelig kan det gå galt. Men sandsynligheden for det, sat op i mod den måde vi private opbevarer backup og i det hele taget data så er jeg ganske tryk ved at have mine data lokalt på en alm. dødlig ekstern disk og så samtidig have dem oppe på one´s servere.

Prismæssigt så syntes jeg også det er en ret god pris man får for så meget plads ud over de services der følger med. En ny ekstern disk man kan bære ned i en bankboks koster omkring 700,- for 250Gb. Samme kapacitet hos one.com vil løbe op i 490,- for et år og sikkerheden for stadig større da man nok ikke hver gang lige husker den her backup så man har data 2 steder.

Forøvrigt så forøger one.com tit kapaciteten for at følge med tiden. Sidste gang var fra 4Gb til 25Gb. Skal man følge linjen så tilbyder de måske 100Gb om ét år til samme pris. Se så er det jo lige pludselig også muligt at tænke på at kaste video op (?)

//Beach
Avatar billede hkprofil Forsker
08. august 2008 - 07:47 #10
Tak for de gode råd. Jeg har nu bestilt lagerplads på One.com og vil supplere med også at lægge på "de gode" DVD'er til visning på TV. I skal begge have 30 point, hvordan gør man det?
Avatar billede Beach Mester
08. august 2008 - 09:26 #11
Lidt info om det sidste?--->
http://expfaq.dk/flere_point_end_lovet#flere_point_end_lovet
http://expfaq.dk/mere_end_et_svar#mere_end_et_svar

Men.... Det er OK for mig at dele de 30 point du har lagt ud med, det har jo været mere en sniksnak omkring muligheder end en direkte nørdeopgave *S*

//Beach
Avatar billede hkprofil Forsker
08. august 2008 - 21:39 #12
I linket finder jeg svaret, men der står:

at jeg skal trykke på a v a n c e r e t ude til venstre - hvor står det?
Avatar billede Beach Mester
08. august 2008 - 23:16 #13
Det kommer først frem når der ligger mindst ét svar.
Du har mit svar her:-)

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
09. august 2008 - 00:07 #14
Skal selv lige ud at have en stak DVD'er. Ikke til noget særligt vigtigt, men jeg kan se at Taiyo Yuden slet ikke er så dyre længere og jeg har lige læst om dem igen: De skulle altså bare være topklasse både i DVD og CD!! Man kan også få andre mærker, der har samme "media code" som T.Y. F.eks. er nogle Maxell-skiver og andre lavet af T.Y., så det er også genialt. De "rigtige" T.Y. er dog meget lidt dyrere, så dem snupper jeg lige 100 stk. af til kun 214,-

http://www.nierle1.com/s01.php?suchstr=yuden&shopid=s01&ag=1&sid=PG001214359062200391399676220039&cur=dkr&sp=dk&pp=suche&suchstrmc=&shopid=s01&ag=1&sid=PG001214359062200391399676220039&cur=dkr&sp=dk&pp=suche
Avatar billede hkprofil Forsker
11. august 2008 - 07:23 #15
Tak for hjælpen og alle de gode tips!