Avatar billede massman Nybegynder
06. august 2008 - 19:40 Der er 2 kommentarer

Non-nvidia lga775 bundkort

Hej, har brug for råd til et ikke-nvidia-chipset baseret lga775 bundkort.

Jeg overclocker ikke og har som sådan ingen krav til bundkortet bare det er uden små 10k rpm kølere, stabilt, og nyt så bios ikke skal flashes for 45nm cpu.
Der er over 100 at vælge imellem så jeg må nok indrømme jeg er på herrens mark ;)

Hvis det er for besværligt at udpege et enkelt bundkort, så bare peg mig gerne i retning af hvilket chipset der er bedst til mine relativt beskedne krav. Har tjekket de seneste 4-5 sider i hw foraet efter lignende indlæg og forsøgt google for at finde ud af hvilken af p35, p38, x38, p45, 945PL osv er mest brugbar, men uden held.

Umiddelbart har jeg kigget på Gigabyte GA-P35-DS3L - p35

-------
Resten af min nye comp's specs (sig gerne til hvis der er noget der er helt hen i vejret)

cpu: Intel Core 2 Duo E8500 / 3.16 GHz ( 1333 MHz )

ram: Mushkin Xtreme Performance - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pin - DDR2 - 1066 MHz / PC2-8500 - CL5 - 2.1 V

gpu: enten en hd 4850 eller hd 4870

mb: ?

psu: har allerede en seasonic s12-430 eller en Antec Neo HE 430 Watt
Avatar billede darrich Novice
07. august 2008 - 08:18 #1
Har du prøvet at kigge på www.edbpriser.dk?

Link til bundkort søgning
http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=3

Afgræns på core 2 duo, lga775, ddr2 sdram
Avatar billede massman Nybegynder
07. august 2008 - 18:01 #2
Ja selvfølgelig har jeg prøvet at kigge på edbpriser.dk.
Som jeg skrev, der er over 100 at vælge imellem, så hvis nogen kunne opsummere hvilket ikke-nvidia chipset der er bedst til en 45nm stock clocket core 2 duo ville jeg blive meget taknemmelig.