Avatar billede nemonic Nybegynder
06. august 2008 - 12:42 Der er 7 kommentarer

Fornavn som mappenavn?

Hej, jeg sidder og laver en server hvor der brugerne skal have deres fornavne som deres private mappenavn.

Normalt tildeler jeg dem bare deres loginnavn (Bruger de to første og det første i deres for og efternavn).

Bruger normalt: \\server\Brugere\%username%

Jeg har prøvet at bytte username ud med firstname... Det virker ikke.

Håber der er nogen der har en ide :D

Tak
06. august 2008 - 16:24 #1
Nu skal jeg ikke lige gøre mig 'klog' på det men findes der noget i variablen
%firstname%
?
Avatar billede nemonic Nybegynder
06. august 2008 - 16:42 #2
Det har jeg prøvet, virker ikke.
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
06. august 2008 - 17:01 #3
Det findes ikke en variable for fornavne :-) (så er det i hvertfald godt gemt)

Men hvis man ændre deres loginnavn til deres fornavn har du fornavnet i %USERNAME% xD
06. august 2008 - 19:27 #4
... det kunne jo være at du i samme script netop definere %firstname% til 'noget' ... men hvis DU ikke gør det så går det galt: %firstname% indeholder nemlig ikke noget som helst...

[Start][Kør] - ENTER

I boxen skriv

SET

for at se en liste over standard variable lige til at bruge.

Der er dog lidt flere eks
%DATE%
%TIME%
osv osv osv...
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2008 - 07:08 #5
Hvis det er på brugerens konto, under Profile -Home folder -Connect: Kan du bare bruge:
\\server\Brugere\Brian
\\server\Brugere\Lotte
Altså, skrive fornavnet manuelt.

:-)
Avatar billede nemonic Nybegynder
07. august 2008 - 12:49 #6
Ja, nu har jeg bare valgt at de har deres username som fornavn (Det er kun en opgave)...
Så bruger bare %username%.
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
07. august 2008 - 18:55 #7
lige mine ord nemonic xD