Avatar billede m92fs Nybegynder
05. august 2008 - 21:44 Der er 8 kommentarer

Computer vil ikke starte

Hej

Jeg har et problem med en computer. Problemet er, at den ikke vil starte, og forsøges dette, kommer der intet bip fra kabinettet og skærmen reagerer heller ikke. Dioderne på tastaturet lyser, men ellers sker der ikke noget. Computeren er bl.a. udstyret med:

- ASRock K8Upgrade-1689 bundkort
- 2 x 512 MB Kingston DDR-ram
- en AMD Athlon 64 3400+ processor
- et Inno3D GeForce 7600GS grafikkort

Har I nogle forslag til hvad jeg kan prøve? Har i hvert fald tænkt mig at prøve ram, grafikkort og evt. PSU fra en anden computer for at se, om dette skulle være problemet. Håber at I kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 22:04 #1
Det lyder som om det er strømforsyningen der er smuttet
Avatar billede m92fs Nybegynder
05. august 2008 - 22:41 #2
Hmm det lyder interessant. Det vil jeg kigge på til formiddag imorgen, hvor jeg så tager min egen PSU ud og tester den i den anden maskine. Men hæng endelig på, der kommer opdatering imorgen.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. august 2008 - 07:12 #3
Du kan måske bruge dette link til at teste din strømforsyning.
http://www.dvhardware.net/articles5.html
Avatar billede m92fs Nybegynder
06. august 2008 - 11:39 #4
Nice, kigger på det om lidt, hvor min ven også kommer forbi og evt. hjælper til.
Avatar billede m92fs Nybegynder
06. august 2008 - 13:25 #5
Her er status p.t.: Vi har testet med en anden strømforsyning, andre ram og andet grafikkort, men resultatet er stadig det samme. Intet reagerer ved forsøg på opstart, intet bip, dog får tastaturet strøm. Så vi tror enten det er CPU eller bundkort, men hvad siger I?
Avatar billede m92fs Nybegynder
06. august 2008 - 20:04 #6
Var ude og købe et K8V-XE bundkort, hvilket betød at jeg skulle bruge et PCI-E grafikkort for at det kunne passe i portene (K8V-XE har åbenbart ikke AGP-porte). Resultatet var, at der kom noget på skærmen første gang ved opstart, men den stoppede der hvor den indlæser rammene. Der kom en fejlmeddelelse med et eller andet med "Memory" og "checksum" og at jeg kunne trykke F1 for at fortsætte eller trykke setup, vi trykkede F1, men nu kan vi slet ikke starte den op igen. Den reager fuldstændigt på samme måde som før. Har I noget at sige?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2008 - 20:30 #7
Du skrev jo tidligere at du havde testet med andre ram har du forsøgt med andre ram
Avatar billede m92fs Nybegynder
06. august 2008 - 21:25 #8
Jep, det har jeg. Prøver at køre i butikken imorgen og bytte til et nyt bundkort af samme model. Det er virkeligt flabet det her :-\ jeg ender altid med de mest sindssyge problemer mht. computere, og jeg fatter ikke specielt meget af det :-( lærer alting på den hårde måde hvad der angår computere. Men opdatering på status igen imorgen når jeg har prøvet med nyt bundkort af samme slags, kan ikke se hvad mine muligheder ellers er :-\