Avatar billede Jan Nybegynder
05. august 2008 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dvale går ud af dvale, hvorfor?

Jeg har indstillet Vista til at aktivere Dvale-funktionen, det har også fungeret fint, lige indtil i dag. Når jeg sætter den i dvale går den straks ud af dvale igen og Windows fortsætter... Hvorfor nu det? Jeg har skiftet til Slumre for at se om den funktion virker og der er ingen problemer med den... Det er kun Dvale-funktionen der driller. Nogen der har haft samme problem eller måske en løsning?
05. august 2008 - 21:17 #1
... Tanke -> Afbryd til (inter)net forbindelse helt - som forsøg...
Avatar billede Jan Nybegynder
05. august 2008 - 23:09 #2
hehe... du er genial... så er der ingen problemer...
MEN hvad har dvale og netværk/internet med hinanden at gøre, og hvordan omgår jeg det uden at skulle slå netværket til og fra???
06. august 2008 - 06:37 #3
Dette var baggrunden ->
Check i BIOS om "WakeOnLan" (WOL) er [Aktiv]; sættes til [Deaktiveret].
Avatar billede Jan Nybegynder
06. august 2008 - 10:18 #4
Jeg har ikke noget WakeOnLan (WOL) i BIOS...

Jeg har:
Onboard 1394 [Enabled]
Onboard LAN [Enabled]
Onboard LAN Boot Rom [Disabled]

Har prøvet at deaktivere Onboard LAN, men så starter nettet ikke op...???
06. august 2008 - 19:51 #5
... det bør være der et eller andet sted. Netop da [05/08-2008 21:17:25] løser problemet...
06. august 2008 - 19:51 #6
... evt. under BOOT options ?
Avatar billede Jan Nybegynder
06. august 2008 - 21:20 #7
Under opstart har jeg tre muligheder: Boot Menu, Setup (her finder jeg BIOS) og System Recovery - ingen steder er der noget der hedder Wake On Lan - det nærmeste er de tre jeg har skrevet... :-)
06. august 2008 - 22:13 #8
...Hmmm... Check hos bundkort's leverandørens (forventer det er On-oard netkort?) hjemmeside om der er et trix ?
Avatar billede Jan Nybegynder
06. august 2008 - 23:45 #9
Jeg har løst det: Enhedshåndtering - under egenskaber for netværkskortet, fanebladet Strømstyring - fjerne markering i: Tillad at denne enhed vækker computeren...
Avatar billede Jan Nybegynder
06. august 2008 - 23:46 #10
Tak for hjælpen :-) Kom med et svar og du får dine point. Hehe...
07. august 2008 - 07:02 #11
... så var det noget i den retning *S* ..

Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede Jan Nybegynder
07. august 2008 - 08:55 #12
Endnu engang tak :-)