Avatar billede fskov Nybegynder
05. august 2008 - 00:51 Der er 5 kommentarer

Nogen der har godt eller dårligt at sige om Vega maskinerne?

Oververjer at købe en Vega U50. Den skal bruges til kontorarbejde og masser internetsurfing. Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på? Tænker fx på om processoren er god nok? Maskinen skal jo gerne kunne "holde farten" de næste 4-5 år.

Takker!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. august 2008 - 07:14 #1
Link: http://www.notebook.dk/index.php?Content=model&modelId=31

Det er helt urealistisk at tro at en bærbar holder 4-5 år. Det gør den ikke, det er nærmere højst 3. Især med så billig en maskine, så skal du ikke forvente at det går stærkt når den er ny og om et par år, så er den nok lidt sløv fordi programmerne bliver tungere.

Jeg har selv haft en Vega og jeg var absolut ikke imponeret af kvaliteten. Man får en masse for pengene og specifikationerne ser gode ud, men alt det som ikke kan læses i specifikationerne haltede lidt på min. Skærmen var gullig, bagsiden af skærmen slog revner i brug. Den havde en larmende blæser og lidt for høj varmeudvikling. Selve mærket vil jeg ikke anbefale, men der er gået nogle år siden jeg købte min, så tingene kan have ændret sig.
Avatar billede fskov Nybegynder
05. august 2008 - 09:59 #2
Det lyder bestemt ikke som om det er noget som er værd at købe. Kender du, eller I andre, noget til maskinerne fra Asus? Har hørt at det er en ret god maskine? Og hvad er det jeg skal holde øje med, når det kommer til processore?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. august 2008 - 14:07 #3
Asus er er udmærket mærke. Jeg kender flere der har sådan én og er glade for den. HP plejer også at være gode og Acer er også som regel fornuftige.

Når det kommer til processorer, så er den bedste på markedet lige nu Intel Core 2 Duo. Celeron M, som der sidder i Vega maskinen er primært lavet til at være billig og jeg synes som regel at en på papiret langsommere Core 2 Duo er at foretrække frem for Celeron M. AMD er ikke helt så stærke til bærbare for tiden.
Nvidia eller Intel er at foretrække som producent af chipset frem for SiS som er i Vega maskinen.

Et bud ud fra det vi har snakket om kunne være:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=431912&searchArea=&Soegeord=Core+2+Duo
Og den her model som er noget hurtigere uden at være voldsomt dyrere:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=431913&Specs=true
Avatar billede brokov Nybegynder
05. august 2008 - 15:10 #4
Jeg har arbejdet lidt med Vega, både i brug og med salg, og jeg vil mene det er en udmærket maskine.
De nye maskiner har gode skærme, og jeg har ikke oplevet noget gulligt på nogen af dem. Det med at bagsiden af skærmene skulle slå revner har jeg heller ikke set, medmindre de er blevet decideret mishandlede.
Vi brugte enten Vega eller HP som arbejdsmaskiner, primært for at have et kvalitetsprodukt i flere prisklasser.
Vega har selvfølgelig småting man skal være opmærksom på, som f.eks. om der er dockingstation til modellen eller ej.
Men alt i alt vil jeg sige man får noget for sine penge. Jeg vil da i hvert fald kigge på Vega sortimentet hvis jeg skal have en bærbar.
Avatar billede fskov Nybegynder
05. august 2008 - 22:53 #5
Det vrimler jo med gode råd her inde:) Tak for dem!! Har snuset mig frem til en Asus F8sa : http://www.prcdata.dk/produkt/asus-f8sa-4s001c/74766063/

For mit utrænede øje, virker som et godt køb. Er det helt forkert? Og er det noget der ikke holder ved maskinen?