Avatar billede wildsupra Nybegynder
05. august 2008 - 00:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computeren vil ikke tænde!

Hej.

Jeg har lige bygget en computer for femte gang. Men den tænder ikke og det ser ud til at strømmen ikke kommer igennem.
Strømforsyningen virker sandsynligvis, da lejlighedens pærer blinker lidt når man sætter stikket i.
Jeg er helt sikker på at power sw fra kabinetten sidder rigtigt på bundkortet.

Kunne det være bundkortet der evt. er kortsluttet?
Avatar billede Jensen DK Novice
05. august 2008 - 07:23 #1
Hvis du har husket det 4 benede stik som sidder i nærheden af CPUen, så prøv om den kan starte op med bundkortet når det er ude af kabinettet, for at udelukke en kortslutning imellem bundk/kabinet.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 11:31 #2
Hvis lejlighedens almindelige el pærer blinker, når du sætter computerens strømforsyning til, så er der noget galt med den strømforsyning.
Kontakt forhandleren og fortæl om det.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. august 2008 - 12:55 #3
jasveq: Det var derfor at jeg skrev at han skulle tage bundkortet ud af kabinettet og prøve om den kunne starte op.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 14:07 #4
Ja Ok, men kan en kortslutning på svagstrømssiden får el pærer til at blinke?
Avatar billede wildsupra Nybegynder
05. august 2008 - 14:47 #5
Jeg har sat det 4 benede stik i. Ang. strømforsyningen mener jeg nu det er almindeligt at el pærerne blinker lidt. Ligesom man tænder for støvsugeren;)
Men jeg vil prøve jeres forslag i aften. I hører fra mig;)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 15:03 #6
Ok, går ud fra at du har sikret dig, som silbidor foreslog, at bundkortet ikke
berører kabinettet.
Avatar billede wildsupra Nybegynder
06. august 2008 - 13:13 #7
Hej.

Det var strømforsyningen der var i stykker. Så jeg har sat en ny i, så det funker bare.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2008 - 13:19 #8
Fint nok! Og det var det jeg skrev 05/08-2008 11:31:01, så jeg lægger et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 22:29 #9
Du har glemt at lukke!
Avatar billede off-line Nybegynder
14. oktober 2008 - 17:54 #10
Takker for point:)