Avatar billede hyperguy Nybegynder
04. august 2008 - 09:33 Der er 5 kommentarer

Backup af database, med index og stats

Goddag

Jeg er sådan stadig lidt ny bruger af MSSQL og har lidt problemer med backup af en database. Jeg kan fint lave en backup af selve databasen med alle data, men index's og stats kommer ikke med i backupen så ved en restore skal jeg til at oprette index's og stats på ny.

Jeg har brugt sql management studio til at lave en Maintaince plan der tager backup 1 gang i ugen og synes ikke at jeg nogen steder kan vælge den skal tag indexs eller stats med.

Hvad gør jeg forkert og hvordan får jeg det til at virke rigtigt?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2008 - 15:10 #1
Hele database struktur: tabeller, indexes, views, SP's burde komme med i en backup.
Avatar billede hyperguy Nybegynder
04. august 2008 - 15:32 #2
Ja det vil jeg også mene. Men kan det være fordi jeg skal rebuild index og stats for at det virker ?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
04. august 2008 - 19:04 #3
Er dine indexes bare pist forsvundet når du restorer backuppen? Det lyder godt nok mærkeligt... Som arne_v også skriver, så bør indexes (og også stats) ryge med i en backup. Jeg har aldrig hørt om at man kan undlade fx indexes i en backup.
Avatar billede hyperguy Nybegynder
12. november 2008 - 15:34 #4
Lige for at tag problemet op igen :)

Det som jeg oplever er, når jeg tager en backup af min database og ligger den på en ny server, så har jeg en bestemt query der tager 31 sekunder om at kører også ved jeg kører den flere gange. Jeg kunne forstille mig at den første gang lige skulle have bygget indexs og den slags op efter backup'en. Men den bliver ved med at være langsom. Querien tager ca 1-2 sekunder på den server som jeg tager backuppen fra.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2008 - 16:23 #5
Samme HW og samme SQLServer config ?