Avatar billede skivholme Nybegynder
03. august 2008 - 15:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke tænde

Hej

Jeg har en computer som jeg ikke kan få gang i, har checket at der er strøm til, og at kontakterne er tændt, der er lys i dioden på motherboardet men når jeg trykker på tænd knappen sker der intet, jeg har prøvet at bytte rundt på power og reset knapperne for at se om det var en defekt knap, men det virkede heller ikke. Jeg har også prøvet at have bios batteriet ude også uden succes.

Nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt, jeg går ud fra det ikke er PSU når der er lys i dioden på motherboardet?

pft.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. august 2008 - 16:55 #1
Prøv først det nemmeste. Hvis du har mere end 1. ram blok, så prøv at tage en ud på skift. Ellers hvis du har muligheden, prøv med andre ram, eventuelt lån nogle.
Avatar billede haverslev Novice
03. august 2008 - 19:28 #2
Selvom der er lys på bundkortet, så kan PSU godt være stået af - der består nemlig af 3 linier på hhv. 12V / 5V / 3,3V
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_supply
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
04. august 2008 - 12:23 #3
Har du sat alle 3 strømstik i bundkortet?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2008 - 20:51 #4
3 strømstik? der skal vel ikke bruges mere end 2. Det brede og det lille firkentede.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
04. august 2008 - 21:21 #5
Øhm så kan det godt være at det bare er mit der er underlidt :P Jeg skal have et 24 pins, et molex 4 pins, og et firkantet 4 pins kabel i mit mobo Intel DX38BT.
Hvilket mobo har du
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2008 - 23:19 #6
Asus  og Gigabyte - på 2 pc naturligvis. Desuden har jeg hafr Asrock, det var det samme.
Avatar billede skivholme Nybegynder
30. august 2008 - 16:13 #7
Hej!
undskyld den lange svartid, jeg har skiftet PSU'en og nu ser det ud til at virke.

så hvis i poster nogle svar får i nogle point!
Avatar billede off-line Nybegynder
30. august 2008 - 16:46 #8
OK:)
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2008 - 08:57 #9
svar :-)
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
01. september 2008 - 13:50 #10
... :)