Avatar billede anders02 Nybegynder
03. august 2008 - 12:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Printer - Hvordan slette data info inden skrotning af printer?

Hej
Jeg vil høre nogen ad, fordi jeg har læst, at en ganske almindelig printer til en pc gemmer de sidste mange sider i hukommelsen, så andre skulle kunne få fat i dem, når man har smidt printeren ud - altså info om hvilke sider man har printet ud som de måske sidste 100 sider.
Hvordan sletter man de data?
Mvh anders02
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. august 2008 - 12:32 #1
Det har jeg så aldrig hørt om - men teoretisk set kan det da lade sig gøre... - hvis printeren har batteribackup eller RAM, der ikke kræver strøm for at holde hukommelse.

Men til gengæld er det let at svare på - for med de uhyrlige forskellige modeller af printere og teknikker man har, kan du kun være sikker på én måde - og det er at knuse printeren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2008 - 13:23 #2
Skil den ad og fin rammen i printeren. Pil det ud og ødelæg det, så er problemet løst.
Avatar billede anders02 Nybegynder
04. august 2008 - 22:26 #3
Hm.
Ingen andre svarer, og "smadre-metoden" har derfor været eneste udvej ... selvom jeg tror egentlig ikke, det er et problem, men nu er det gjort.
Smidt svar begge to, så får I points.
Mvh anders02
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. august 2008 - 08:30 #4
Jeg har aldrig oplevet en virksomhed have printeren med i overvejelserne for datasikkerhed. Men der er faktisk noget om det...

Dog tror jeg ikke på at hukommelsen i printeren kan være et problem på de printere der bruges på det almindelige marked - i modsætning til f.eks. farvebånd på en thermoprinter. Her vil aftrykket af de sidste mange udskrevne dokumenter jo stå præget fint i farvebåndet. Her kunne man overveje en politik for bortskaffelse af farvebånd.