Avatar billede foreignhelp Nybegynder
02. august 2008 - 23:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte hele min Itunes til ny PC

Hej Jeg har købt en ny bærbar PC og ønsker at flytte hele min Itunes samling til den nye (fylder ca 130 GB) men ligger nu på bl.a drev:G og det er der ikke noget der hedder på min bærbar. Hvordan flytter jeg og sikrer at jeg ikke skal omdøbe samtlige numre?
Avatar billede larsen45 Juniormester
02. august 2008 - 23:45 #1
Tillykke med din nye bærbar.

Nu ved jeg ikke om du har andre harddiske liggende, men den optimale løsning, er at have en ektern harddisk ved siden af din bærbar pc. Der er ingen bærbarer som har godt af at have for meget musik, eller programmer liggende som tager plads. Installer kun Itunes på din computer, og så alt musikken på en harddisk ved siden af computeren.

Hvis nu vi snakkede om stationær pc var det en anden sag, men jeg går ikke udfra, at din nye bærbar pc ikke har mere end de 160-400gb harddisk plads.

Der er ellers risiko for at din pc vil arbejde for langsomt, eller ikke vil fungere korrekt. Specielt hvis du har Microsoft vista på den nye pc. som tager en del plads i forvejen.

Venlig hilsen
larsen45
Svingeren.dk
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
02. august 2008 - 23:52 #2
Tak for hurtigt svar
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
03. august 2008 - 12:52 #3
Det er noget sludder at der skulle være noget som helst særligt ved en bærbar i forhold til en stationær i den her sammenhæng. Så længe der er mindst 5 GB ledig plads på din harddisk så kan du roligt fylde den op med hvad der passer dig. Det har ingen indflydelse på din computers hastighed hvad der ligger på din harddisk så længe den ikke er så fuld at der er problemer med at finde ledig plads på den. Især Windows Vista har ikke dette problem, da der udføres løbende defragmentering af disken.

I øvrigt arbejder iTunes ikke super godt sammen med en ekstern harddisk, fordi den opbevarer en database over al musikken som forventer at musikken kan tilgås hele tiden. Det kan den jo ikke når harddisken er slukket eller ikke sat til.

Den nemmeste måde at overføre på er at sætte de to computere i netværk sammen og kopiere over netværket. Du behøver ikke at omdøbe numrene. Drevbogstavet er ikke en del af filnavnet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2008 - 13:05 #4
"I øvrigt arbejder iTunes ikke super godt sammen med en ekstern harddisk, fordi den opbevarer en database over al musikken som forventer at musikken kan tilgås hele tiden. Det kan den jo ikke når harddisken er slukket eller ikke sat til."

Man disabler bare Itunes ved start - ingen grund til det kører i baggrunden når det ikke bruges, så kan man godt bruge en ekstern harddisk.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
03. august 2008 - 13:13 #5
john_stigers: Ja, der er masser af work arounds, men at påstå at det er den optimale løsning giver vist ikke mening. Der er også det problem at når først iTunes bestemmer sig for at et nummer ikke kan findes (hvis du spiller shuffle i iTunes), så prøver den først at lede igen når programmet har været lukket. Det skaber en masse småproblemer at bruge en ekstern harddisk til det og det løser ikke nogen ud over pladsmangel. Der er simpelthen ikke korrekt, det larsen45 skriver...