Avatar billede mikebulow Nybegynder
02. august 2008 - 14:04 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

ubuntu åben php fil hver 5 min

hejsa.. Bruger en ubuntu server og har en php fil som opdaterer noget på min hjemmeside hver 5 min.. har gloet lidt på crontab -e men forstår det ikk lidt helt.. lidt hjælp ? :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. august 2008 - 15:14 #1
crontab -e redigere du de jobs du vil kører inden for et given tidsrum.

0 6 * * * php /sti/til/filnavn.php

Dette job vil f.eks. kører hver dag kl. 6 om morgenen.

Jeg mener der står en lille forklaring indeni crontab -e der forklarer det.
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. august 2008 - 15:15 #2
Ellers prøv at kigge på disse 2: (første 2 på google) :)

http://www.linuxbog.dk/admin/admin/crontab.html
http://www.adminschoice.com/docs/crontab.htm
Avatar billede mikebulow Nybegynder
02. august 2008 - 16:59 #3
hvad så med hver 5 min ? har prøvet med */5 men sker stadig ingen ting
Avatar billede m_soender Nybegynder
03. august 2008 - 01:14 #4
Den bruger som du har crontab til at eksekvere dit php script, har han rettighedder til at må eksekvere scriptet der hvor du har placeret det.
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. august 2008 - 10:56 #5
Har du prøvet */5 * * * * ?