Avatar billede nicki Nybegynder
23. juni 2001 - 14:28 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

c++ newbie.........

Hej folkens.
Jamen jamen jamen, jeg er lige begyndt at kigge på c++, men jeg føler mig lidt idiot.
Jeg har nogen erfaring med vb trods det syntes jeg ikke det helt ruller med c++ (det er også lidt tidligt). Nå men her går jeg så og føler mig som en mongol på stoffer, imens i tænker: Kom nu for helvede til sagen.
Var det også sådan for jer, eller er c++ bare ikke skabt for min glædes skyld >:)
Noget andet er flg. Er det sværre at programmere directx i vb eller c++ eller hvordan ligger landet......
Avatar billede henrik242 Nybegynder
23. juni 2001 - 15:30 #1
Tja... det er jo nok lidt en vanesag... Personligt har jeg ingen problemer med C++ - omend det er begrænset hvad jeg har udrettet med det.
C++ har givet mig et godt grundlag for at lære andre programmeringssprog - primært php.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
23. juni 2001 - 17:33 #2
ja, det grundlæggende minder faktisk meget om php. Jeg kunne lave en del uden at have en speciel store kendskab. Det tog mig lidt tid at finde nogle turorials.
Her er en rigtig gode en:
http://www.cprogramming.com
den har jeg lært meget ved. Der er også hele tiden eksempler så kan man prøve dem af.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. juni 2001 - 16:47 #3
Dit problem er måske at du går for hurtigtfrem, netop fordi du kan et andet sprog i forvejen. Jeg var selv ude for det samme da jeg skulle igang med java. Jeg kunne programmerer i C++ så det kunne vil ikke være så svært....troede jeg. Men efter jeg tog det hele fra bunden gik der kun et månede tid inden jeg havde godt fat i det \' grimme sprog \' Hvis du vil lære C++ rigtigt skal du nok ikke gå igang med Directx x men derimod lave nogle små console <dos> programmer....
Avatar billede rasmusneckelmann Nybegynder
02. juli 2001 - 21:54 #4
Du spørger om DirectX er sværre i VB eller i C++? Tja, DirectX er jo lavet til C++, hvorefter det (fra DirectX 7) blev tilpasset VB. Hvad der er sværest er nok en smagssag. Dog kan du ikke udnytte DirectX fuldt ud i VB.
Avatar billede cipherz Nybegynder
14. juli 2001 - 20:34 #5
hmmm... c++ er en del anderledes end vb men er også meget rigere i funktioner og når der er flere muligheder og fleksibilitet som fx overload af funktioner kommer det at bliver mere kompliceret...
men med hensyn til directx drop det, du kan ikke porte din kode til andre platforme.
vil foreslå du bruger libsdl (www.libsdl.org) der er mange guides til at komme igang og da libsdl findes til andre platforme kan du porte det du får lavet :) plus libsdl er opensource!!!!
-> HUMAN KNOWLEDGE BELONGS TO THE WORLD!

// Lars Advice A/S