Avatar billede sysop Juniormester
31. juli 2008 - 19:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

NY SBS 2003 server kan ikke få forbindelse til netværk.

Næsten pinligt, men har nu prøvet næsten alt.

Jeg er ved, at opsætte min sbs2003 server og skal have forbindelse til internettet. jeg har direkte forbindelse til min router(zywall). Server ip 192.168.1.2. Og Zywall selvfølgelig på 192.168.1.1 Jeg kan ikke engang pinge zywallen eller komme ind på dens access side. Jeg ved den virker da jeg har en anden server på indtil jeg har installeret denne.

Nogle forslag til løsninger?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
31. juli 2008 - 20:06 #1
Hmm, et lille tjek kunne jo være at tjekke om der overhovedet er link på dit netkort.

Hvis der er det så tag en pc og sæt denne i stikket i stedet og se om der er problemer med det, hvis ikke der er så er problemet på SBS'en...

Så har du da lidt at arbejde med.
Avatar billede sysop Juniormester
31. juli 2008 - 21:53 #2
Der er link for lampen lyser når jeg sætter kablet i. Virker også fint med anden pc. Dne går direkte på nettet. Det er som om, at et eller andetn blokkerer ved min sbs.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
01. august 2008 - 09:12 #3
Hej sysop...

Jeg må nok desværre erkende at min erfaring med en SBS kan ligge på et MEGET lille sted, så jeg har nok desværre ikke mulighed for at hjælpe dig videre...
Men jeg mener der er en ISA indbygget i den det kan være du skulle kigge lidt på den...
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. august 2008 - 10:57 #4
Hvilken version af SBS 2003 er det?
Avatar billede sysop Juniormester
01. august 2008 - 16:06 #5
Det er SBS2003 R2 ej premium.
Avatar billede valmo Nybegynder
04. august 2008 - 08:32 #6
Hej sysop

Kan du pinge sbs serveren selv fra sbs serveren ?

kan du pinge sbs serven fra en arbejdsstation på netværket
Avatar billede sup3rior Nybegynder
04. august 2008 - 12:34 #7
Har du kørt de her SBS guides som den prompter for ved første opstart?

De laver forskellige konfigurationer og åbner blandt andet for netværksadgang.
Avatar billede sysop Juniormester
04. august 2008 - 18:35 #8
Valmo. Jeg har egentlig kun logget serveren direkte på zywall'en udenom min switch. Vil da lige prøve om jeg kan.

sup3rior: Det er en Dell server jeg har købt. Den startede selvfølgelig op med deres egen konfiguration, men da jeg egentlig ikke var helt klar, slukkede jeg for den inden jeg startede selve opsætningen. Det gjorde så, at den bare startede server2003 op. Har selv tænkt på om det kunne være noget af forklaringen. To do listen er gennemført indtil selve oprettelse til internettet. Det er så her jeg havner.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
04. august 2008 - 19:36 #9
Det lyder ikke som om de forskellige Small Business Server Wizards har kørt ud fra det du skriver...

Lur lidt på den her:
http://technet2.microsoft.com/WindowsServerSolutions/SBS/en/library/7f9778c5-e822-4247-ac82-3d6598b2bb421033.mspx?mfr=true
Avatar billede sameaim Nybegynder
06. august 2008 - 13:43 #10
Kan du pinge gatewayen, og broadcast adressen?

Prøv, og så vend tilbage med resultatet af:
ipconfig /all
route print

Og tjek, om Windows Firewall kører på serveren.
Avatar billede sysop Juniormester
17. august 2008 - 10:13 #11
Løsningen var ligetil. En simpel reboot af zywall'en gjorde udslaget. Sommetider er problemerne lettere end man tror.

Tak for jeres tid.