Avatar billede platapus Nybegynder
31. juli 2008 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærm - Out of signal

Hejsa alle kloge mennesker
Jeg er netop begyndt at lege lidt med Age of Conan (MMO computerspil), men er begyndt at få en underlig fejl.
Når jeg er inde i spillet, fryser den på et vilkårlig tidspunkt, nogle gange efter 2 minutter andre gange efter 4 timer, skærmen og efter 15 sekunder sådan ca. bliver min skærm sort og en billede popper frem hvor der står "out of signal" frem. Derefter er der kun tilbage at genstarte computeren.

Dette sker kun inde i spillet, ikke når jeg bruger computeren normalt. Hvad kan dette skyldes, kører min skærm ikke i høj nok hz eller..??

Håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. juli 2008 - 14:40 #1
Kunne godt lyde som et varmeproblem. Grunden til at du får den meddelelse er at stikket til monitoren jo går ind til grafikkortet. Og lægger det af under spil eller lignende, får monitoren jo ikke noget signal. Det kan også bare være at det ikke er sat ordentligt i.
Avatar billede platapus Nybegynder
31. juli 2008 - 14:45 #2
Det vil altså sige at jeg skal prøve med mere køling i kabinettet??
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. juli 2008 - 14:49 #3
Prøv at tage siden af, til at starte med. Check om alt sidder fast, mens du har siden af.
Jeg kan ikke sidde herfra og sige hvad der er galt ;o) Det er bare gætterier. Så jeg kan ikke rekommendere dig til at købe alt muligt.
Avatar billede platapus Nybegynder
31. juli 2008 - 14:55 #4
Jeg har i forvejen 1 eller 2 kølere i kabinettet som ikke er tilsluttet da jeg har 2-3 kølere der kører plus grafikkortets eget.. Så der skulle være ret meget luft i kabinettet, men prøver lige at give den en støvsuger omgang og tilslutte en ekstra køler, kan være det hjælper.
Avatar billede platapus Nybegynder
26. november 2008 - 23:37 #5
...