Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

A1 til R1C1 reference i VBA

Hej

Jeg har en inputbox hvor jeg beder brugeren indtast kolonne bogstavet (ikke kolonnenummeret).

Hvordan får jeg konveret kolonne bogstavet til kolonnenummeret.
Eks. når brugeren indtaster BE så bliver det konverteret til tallet 57.

Ligenu er mit ark begrænset til 57 kolonner, så her bruger jeg iøjeblikket Select Case, men det ser ikke kønt ud.
Og når jeg så godt vil have den udvidet, så dur det slet ikke med Select Case.

så hjælp.
Avatar billede iceman141 Nybegynder
30. juli 2008 - 13:51 #1
Hejsa,

ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men er det formlen =LOPSLAG
du søger?
Avatar billede excelent Ekspert
30. juli 2008 - 14:01 #2
x = InputBox("Kolonne")
MsgBox Range("" & x & "1").Column
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 15:09 #3
Hej

Formlen =LOPSLAG har jeg styr på, det var en VBA kode til at konvertere kolonne bogstav til kolonne nummer.

Det er faktisk den som excelent har skrevet.

Excelent: Smid et svar og du får nogle point, du har lige sparet mig for en masse arbejde.
Avatar billede excelent Ekspert
30. juli 2008 - 15:17 #4
ok

En anden version :

nr = Range("" & InputBox("Kolonne") & "1").Column