Avatar billede hyber Nybegynder
30. juli 2008 - 12:40 Der er 1 løsning

Send email til "ekstern" subdomain gennem Exchange 2003/2007

Hejsa Eksperter,

Jeg har et lille problem irreterende problem. Jeg har lavet en lille SMTP til SMS gateway så vi kan sende SMS'er når en server går ned. Den virker simplet ved at man sender en email til tlfnr@sms.intern.domain.tld. Vores exchange server sender/modtager selvfølgelig emails på intern.domain.tld og domain.tld.

Jeg har lavet en MX-record i vores DNS hvor sms.intern.domain.tld skal sendes til mail.sms.intern.domain.tld (og de virker).

Problemet er bare hvergang jeg sender en email fra min møj Outlook får jeg følgende tilbage:

Meddelelsen kunne ikke leveres til følgende modtagere og distributionslister:

12345678@sms.intern.domain.dk
Der opstod en kommunikationsfejl under levering af meddelelsen. Microsoft Exchange forsøger ikke at levere meddelelsen igen. Forsøg at sende meddelelsen igen senere, eller oplys systemadministratoren om følgende fejlbeskrivelse.

Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:

Opretter server: firewall.intern.domain.dk

12345678@sms.intern.domain.dk
#< #5.4.0> #SMTP#

Oprindelige brevhoveder:

Received: from svex.intern.domain.dk ([10.10.2.110]) by
firewall.intern.domain.dk with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);    Fri, 25 Jul
2008 15:50:56 +0200
Received: from svex.intern.domain.dk ([10.10.2.110]) by svex.intern.domain.dk
([10.10.2.110]) with mapi; Fri, 25 Jul 2008 15:50:55 +0200
From: Esben Laursen <el@domain.dk>
To: "12345678@sms.intern.domain.dk" <12345678@sms.intern.domain.dk>
Date: Fri, 25 Jul 2008 15:50:54 +0200
Subject: djisdsj
Thread-Topic: djisdsj
Thread-Index: AcjuXXU8P5YbjxHeQ2mZJaCTheAX7A==
Message-ID: <9A9DAF522D579B4F9050AAB674DFDE600E6E1B429D@svex.intern.domain.dk>
Accept-Language: da-DK
Content-Language: da-DK
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: da-DK
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
MIME-Version: 1.0
Return-Path: el@domain.dk
X-OriginalArrivalTime: 25 Jul 2008 13:50:56.0091 (UTC) FILETIME=[761B02B0:01C8EE5D]

Jeg har prøvet at sniffe på serveren der kører sms.intern.domain.tld, der kommer ikke en eneste pakke til den fra vores exchange..

Er der noget jeg overser?

ps. firewall.intern.domain.dk er vores exch2003
svex.intern.domain.dk er vores exch2007, vi er pt ved at migere over, så derfor er der 2 :-)
Avatar billede hyber Nybegynder
31. juli 2008 - 15:50 #1
Nå drenge og piger, hvis man vil have noget gjort skal man jo gøre det selv..

Det viser sig at vores Exchange server er konfigureret til at bruge externe (man kan sætte det i exchange-admin hvor det kun er for smtpd) DNS servere..

en hurtig oprettelse i vores externe dns og wuuupti, så dur det.. :-)

Go' dag...

Esben