Avatar billede martinmic Nybegynder
30. juli 2008 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bogstaver bliver trukket sammen ved print

Hej alle i Eksperter :)
Jeg har et lille problem her hvor jeg arbejder.
Jeg har en bruger som har nogle problemer i word. Så snart han trykker på print, så sker der nogen gange / ofte at æøå bliver trukket sammen på hele dokumentet. Hvis han har flere dokumenter åbne, så sker det på dem alle. Det er ikke altid at dette sker, men ofte. Jeg fejlsøgte en masse på computeren, men det ente med en ny-installation af hans maskine. Dette hjalp åbenbart ikke..! Det er 2 forskellige netværksprintere han bruger, og alle de andre brugere får ikke dette problem ved print på disse printere.
Er der nogen som har nogle ideer om hvad det kan være. Jeg har nok stirret mig blind på det her problem nu.

Tak for hjælpen.
Martin
Avatar billede jkrons Professor
30. juli 2008 - 12:48 #1
Som regelskyldes problemwet printdriveren. Prøv evt. at opdatereded relevqnte printdrivere til netværksprinterne på den pågældende pc.
30. juli 2008 - 12:50 #2
Kan også skyldes et problem i skabelonen normal.dot.

Prøv at slette filen. Word opretter automatisk en ny, næste gang programmet startes.
Avatar billede martinmic Nybegynder
30. juli 2008 - 15:27 #3
jkrons. Det virker underligt at det er printerdriverne, når de resterende bruger ikke har nogle problemer. Jeg skal dog nok prøve det med driverne alligevel.
erikjull: Tak for svaret, men jeg er 110% sikker på at det ikke er det, for det første, så har jeg prøvet det, og for det andet, så er maskinen formateret og re-installed, så det kan ikke være normal.dot'en. :)
Hvis der er andre med eller i har nogle flere idéer, så kom gerne med dem :)
Avatar billede dla Praktikant
31. juli 2008 - 09:49 #4
Vi har også haft problemet nogle enkelte gange på min arbejdsplads, men det løste altid sig selv når man genstartede maskinen. Fandt aldrig ud af hvad der forårsagede problemet.

Har vedkommende nogle andre programmer end I andre, som han har haft åbnet først måske? Bare en tanke, for en eller anden forskel må der jo være.
Avatar billede jkrons Professor
31. juli 2008 - 10:49 #5
Når printdriveren kan virke på nogle maskiner, ikke på andre, er det nok ikke printdrvieren som sådan, der er skyld i problemet - mere Words "kommunikation" med driveren. Og den er jo forskellig fra pc til pc.
Avatar billede martinmic Nybegynder
23. oktober 2008 - 08:21 #6
Jeg har nu prøvet at geninstallere både hans PC, og printerdriverne, jeg har prøvet at lade andre printe hans dokumenter ud, men det er stadig kun ham som får fejlen.
Jeg er løbet helt tør for ideer. :|