Avatar billede ph0071 Nybegynder
28. juli 2008 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Form størrelse ændres på anden computer

Hej

Prøv at oprette en 'Windows form application' i C#. Sæt Formen til at have størrelsen 800x400. Og sæt et par knapper på. Det kører selvfølgelig som forventet.

Kopier nu hele projektet over på en anden computer. I mit tilfælde vil størrelsen på Formen ændre sig på den anden computer.

Her I en forklaring på at formens størrelse ændre sig ? Hvordan kan det undgås ?

Muligvis ændre størrelse på de andre komponenter - men løsningen er formentlig den samme i dette tilfælde.

//PH
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. juli 2008 - 11:40 #1
Er du sikker på at størrelsen ændres, og at det ikke blot er maskinerne som kører med forskellig opløsning?
Avatar billede ph0071 Nybegynder
28. juli 2008 - 11:43 #2
Yes, man kan i det visuelle miljø se størrelsen.
Avatar billede ph0071 Nybegynder
28. juli 2008 - 11:43 #3
Dvs højde og bredde.
Avatar billede ph0071 Nybegynder
28. juli 2008 - 12:10 #4
Du skal have installeret udviklingsmiljøet på begge pc'ere
Avatar billede ph0071 Nybegynder
28. juli 2008 - 13:40 #5
Men det er rigtigt, at størrelsen afhænger af skærmens opløsning.
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juli 2008 - 11:39 #6
Hvis du laver et Windows Forms projekt på en computer og sætter formen til at have en størrelse på 800x600, så vil den også være 800x600 på en anden computer, hvis du kopiere filerne direkte over. Størelsen på formen bliver sat i Form1.Design.cs filen (Hvis din form hedder Form1), og så længe denne fil kommer med, vil de have samme størrelse.
Avatar billede ph0071 Nybegynder
29. juli 2008 - 15:54 #7
Hej aaberg cc

Det er lige præcis det, som den ikke gør!!

Jeg ville naturligvis forvente det - men det sker ikke :-)

Jeg anvender Visual studio 2008. Og jeg anvender det mest simple eksempel med en form og 2 knapper.

Måske er der en parameter som skal sættes ?
Avatar billede ph0071 Nybegynder
21. september 2008 - 12:10 #8
-