Avatar billede aciboy Nybegynder
27. juli 2008 - 20:00 Der er 1 kommentar

15000 rpm harddisk til OS

Hej!

Jeg er ved at bygge et system til brug inden for videoredigering/grafisk arbejde (Illustrator, Photoshop).

Jeg er blevet foreslået at købe en mindre harddisk med 15000 rpm og lægge mit mest vitale software på den, altså Windows; Avid Express; Illutrator og Photoshop. Alle andre filer placeres på andre diske.

Mit spørgsmål er: vil det give mig en mærkbar hurtigere afvikling af programmer? Og er det en dum idé at have andet end Windows liggende på den hurtige disk?

Og kan det i det hele taget betale sig?

På forhånd tak!

Mvh Petter
28. juli 2008 - 10:37 #1
Ja / Nej.

En 15000 rpm disk er meget hurtigere.
Når du læser / skriver. går det hurtigere.
Så når du starter din maskine vil den loade windows huritgere.
Den vil åbne dine programmer hurtigere.
Og hvis din data ligger på disken, vil den indlæse / skrive den hurtigere

Når først programmet er startet, og du har indlæst data, f.eks et billede du vil redigere, så kører programmet ikke hurtigere.