Avatar billede sleeper Nybegynder
24. juli 2008 - 14:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oracle 10G problem

Hej

Vi har et komplet speditionssystem som kører på en Oracle 10G database.
Mit problem er at jeg kan kun få denne til at køre optimalt med IE6 eller ældre.

Jeg kan godt få det op at køre på en Windows XP maskine, med IE7

Jeg kan ikke få det til at køre på Vista, og heller ikke på Windows XP med Firefox.

er der nogle der har noget erfaring med dette?

Jeg er sikker på, at fejlen skyldes den gamle Jinitiator 1.3.1.22 som vores system automatisk installere første gang vi åbner programmet.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
24. juli 2008 - 14:43 #1
Er det et performance problem eller virker det slet ikke ? Hvad fejl får du? Kører din db lokalt på maskinen og er den startet?
Avatar billede teepee Nybegynder
24. juli 2008 - 15:26 #2
HAr du prøvet at opdatere Java Virtual Machine. Bare download den fra sun.
Avatar billede sleeper Nybegynder
24. juli 2008 - 15:50 #3
@pnielsen det virker slet ikke.

@teepee kan du hjælpe med et link?

Vores database ligger på vores hovedserver i en anden afdeling, og så har vi en applicationsserver som styrer hver af vores underafdelinger, vi åbner en link i en hjemmeside, til denne applicationsserver, og åbner det modul vi vil arbejde i.
Avatar billede teepee Nybegynder
25. juli 2008 - 08:54 #4
Oracle skriver i deres dokumentation at JInitiator i supporteres på Vista.
Prøv dog at downloade herfra og installer den selv:
http://java.com/en/download/manual.jsp
JVM kan ikke downloades selvstændigt så du skal tage hele javapakken.
Avatar billede teepee Nybegynder
25. juli 2008 - 08:55 #5
i=>ikke
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. juli 2008 - 09:50 #6
Ok, det var den jeg havde forsøgt at installere.
Det virker ikke.
Avatar billede gnoname Praktikant
25. juli 2008 - 12:15 #7
Hvad virker ikke? Du må da gerne være lidt mere specifik :)
Virkede installationen af den nye JInitiator ikke - eller bliver den nye version overskrevet af den gamle, når i åbner jeres program, eller virker den nye JInitiator ikke sammen med jeres program? Ja, kort sagt; hvad er problemet?
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. juli 2008 - 12:24 #8
Hvis vi fokusere på Firefox og Windows XP
Her bliver firefox ved med at sige, at den mangler et plugin selvom dette er installeret.

IE7 og Windows Vista, lukker blot programmet, og siger at der er fundet en fejl
Avatar billede sleeper Nybegynder
30. september 2008 - 09:52 #9
Lukketid, ingen løsning.