Avatar billede matfri Nybegynder
23. juli 2008 - 11:03 Der er 13 kommentarer

Boot failed

Hej,

min nabos computer er gået i ged. Hun får følgende fejl:
Boot failed
Please insert boot disk in drive A
Press enter...

Jeg tænkte at jeg kunne fixe det ved at indsætte og boot fra win xp cden, og derefter benytte mig af fixboot, eller fixmbr. Der er bare lige det, at den slet ikke kan finde harddisken(c:), får bare kastet i hovedet at filsystemet ikke eksister.

Nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg ordner naboens computer uden at formater???

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 11:08 #1
Nu vil du jo nok få svært ved at formatere når du ikke kan finde disken, er problemet ikke at det er SATA disk i computeren som kræver drivere
Avatar billede osigaard Nybegynder
23. juli 2008 - 12:07 #2
Hvad er det for en computer ??

Det ser ud til at den ikke kan finde boot og som helgec påeger, er der noget der tyder på SATA disk og den finder du ikke med en XP-bootdisk.

Kan man komme i BIOS.
Avatar billede matfri Nybegynder
23. juli 2008 - 12:25 #3
Computeren har været oppe at køre...nu er den så pludselig gået i ged. Tror nok computeren er en iDesign. Jeg kan godt komme ind i BIOS.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. juli 2008 - 12:39 #4
Nu kan det jo være så meget, så hvorfor ikke begynde med det memme. Check kablet
fra harddisken til bundkortet, byt det eventuelt med et andet. Og prøv også med
et andet strømstik, der er sikkert nogle, som ikke er i brug.
Avatar billede matfri Nybegynder
23. juli 2008 - 12:45 #5
Jeg er lidt villig til at prøve det hele, bare jeg ikke skal formatere...
Avatar billede matfri Nybegynder
23. juli 2008 - 17:12 #6
Hvis det nu ikke er et stik som er i stykker eller et kabel der er faldt ud. Hvad er så min plan B?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2008 - 23:47 #7
Lyder som om dette er løsningen: http://helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede matfri Nybegynder
24. juli 2008 - 00:24 #8
Det hjælper jo ikke meget, for jeg kan jo slet ikke loade windows!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 06:55 #9
Hvis du har en XP installations-cd så brug den til at køre en "chkdsk /r /p" se www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede matfri Nybegynder
24. juli 2008 - 09:24 #10
Efter man har valgt F10 eller R for at reparere, kan jeg ikke vælge et operativsystem. Den går direkte til dos commandline.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 11:32 #11
Vil det sige at den skriver C:>WINDOWS  ??
Avatar billede matfri Nybegynder
24. juli 2008 - 12:30 #12
den skriver bare c:>
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 12:49 #13
Der er noger der siger mig at her er der noget helt galt, jeg er bange for at det bliver nødvendigt at du downloader og brænder en livecd - du kan finde linket på www.helgec.dk/knoppix.html se hvordan du brænder en ISO fil på www.helgec.dk/livecd.html
Med en livecd kan du, se partitioner, se indhold på disken, flytte indhold fra disken og gøre den primære partition bootbar hvis det er det der er problemet