Avatar billede somethingwhat Nybegynder
23. juli 2008 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Security Center på domain niveau

Hej.
På vores XP-Pro maskiner finder vi i event viewer (program):
Sikkerhedscenter er blevet stoppet.  Sikkerhedscentret blev forhindret i at køre af en softwaregruppepolitik.

Læser jeg her:
http://download.microsoft.com/download/8/7/9/879a7b46-5ddb-4a82-b64d-64e791b3c9ae/06_CIF_Maintenance.DOC (søg efter "Turn on Security Center") står der, at man kan finde denne setting. Jeg finder den bare ikke (i gpedit.msc)

Hvordan får jeg slået det sikkerhedscenter til igen på vores XP-Pro manskiner?
Avatar billede kipkup Nybegynder
23. juli 2008 - 15:32 #1
gpedit.msc - Computer -> Administrative skabeloner -> Windows komponenter -> Sikkerhedscenter ->
Dobbelt klik på den ude til højre.

Så skal du sørge for at selve politikken faktisk er aktiv på dine klienter efterfølgende.

Fra selve klienter kan du finde ud af hvilke politikker der er aktive ved at køre rsop.msc

Den kan vise hvad du har af regler  - hvis du åbner cmd -> skrive gpresult - så kan du se listen over gruppe politikker der er tildelt klienten. (på enten bruger eller klient niveau).

Held og lykke.
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
26. juli 2008 - 16:00 #2
Tak for svar.
Første del (på dc serveren) gik fino.
Anden del (på en klient med xp-pro) tillader ikke at jeg ændre noget. Der er en hængelås på mappe-ikonet (logget på med en konto som er medlem af domain-admins).
Hvor sætter jeg en politik, som tillader jeg ændre noget?

Kigger jeg under tjenster (på klienten), ser jeg Sikkerhedscenter stå som Automatisk, men ikke startet. Skal den ikke være startet for at være aktiv?
Avatar billede kipkup Nybegynder
04. august 2008 - 14:41 #3
Du har helt ret - den skal være startet for at være aktiv.

Du kan fra klienten ikke ændre noget - dette med mindre du har admin packen installeret.
- Så er det også muligt. (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c16ae515-c8f4-47ef-a1e4-a8dcbacff8e3&displaylang=en)
rsop.msc bruges kun til at vise hvad man har tilføjet af policies - ikke til at ændre noget.

Men ellers bør du som standard bare foretage dine ændringer fra serveren.
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
13. februar 2009 - 23:22 #4
kipkup gi' et svar for point
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
24. maj 2009 - 13:12 #5
Kipkup er ikke med mere, så for at lukke laver jeg selv et svar.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2009 - 14:47 #6
Du skal på serveren og ændre i din group policy
Det er group policy fra serveren der bestemmer hvad du har adgang når du er lkogget ind på dit domain.
Derefter hvis du er logget ind lokalt på din klient kan du anvende gpedit.msc