Avatar billede runskee Nybegynder
23. juli 2008 - 10:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

god lyd med fm transmitter?

Jeg overvejer at anskaffe mig en fm transmitter, så jeg kan høre musik fra min mp3-afspiller i bilen (primært fordi det er den billigste løsning). Men jeg har hørt at man ikke kan forvente særlig god lyd, især når man sammenligner med fx en autoradio med usb-indgang. Er der nogen som har erfaring med dette? Hvor god eller dårlig er lyden med en fm transmitter?
Avatar billede rask2 Nybegynder
26. juli 2008 - 13:40 #1
Jeg havde det på samme måde og fandt på et tidspunkt et blad hvor man fik en FM transmitter med i købet, og det virker ganske udmærket.

Det du skal være opmærksom på er jo at det er begrænset hvor kraftigt et signal der sendes.

Man kan så diskutere hvor kraftigt et signal der er behov for da du jo ikke har brug for en voldsom rækkevidde. Du skal bare finde en ledig frekvens i dit område. Jeg vælger som regel at ligge lidt væk fra DRs kanaler da de tit interferer ellers.

Men alt i alt virker den jeg har ganske fint. Specielt når man kører rundt lokalt hvor diverse radio stationer er på samme frekvens. Kører du væk fra lokal området
kan man tit opleve at fre
Avatar billede rask2 Nybegynder
26. juli 2008 - 13:54 #2
hovsa... jeg fortsætter lige

Kører du væk fra lokal området kan man tit opleve at en kanal pludselig ligger på en frekvens tæt på din transmissions frekvens, og grundet niveau forskellen mellem de to sendestyrker vil det tit være din FM-transmitter der blir den lille i det spil. men så skifter man jo bare frekvens..

Konklusion: Jeg synes altså det virker ganske udmærket. Vær også opmærksom på at den jo bruger batterier så du skal bruge batterier til både MP3 (med mindre den har indbygget batteri) og din FM-transmitter. Jo højere lydstyrke jo mere effekt skal der afsættes -> øget batteri forbrug. Du kan også få en til cigaret stikket og sikkert også en til 12V stik i bilen

Du kan evt prøve med noget billigt skrammel først
Avatar billede runskee Nybegynder
28. juli 2008 - 09:15 #3
Okay, mange tak for det. Ja, jeg har også de samme overvejelser omkring batterierne. Gider man virkelig det besvær. Man kan jo efterhånden få en autoradio med usb-indgang for omkring 700-800 kr.

Er der andre bud omkring denne problemstilling?
Avatar billede rask2 Nybegynder
29. juli 2008 - 17:21 #4
Det var så lidt...

Jeg tror at hvis det var mig så ville jeg enten købe en fm transmitter til 12V/cigaretstik eller en autoradio m/USB...

Held og lykke med det

/rask