Avatar billede mac10 Nybegynder
22. juli 2008 - 17:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XHTML Transitional editor? (WSYSIG)

Hej

Jeg er på udkig efter en HTML editor (WSYSIG) der kan udarbejde XHTML 1.0 Transitional kode, hvilket vil sige - Ingen tables og gammel HTML som f.eks. FCKeditor, TinyMCE osv.

Den skal helst være med billedupload som FCKeditor - og prisen er lig med kvalitet. Hvis det er god kvalitet er prisen ikke relevant.

Nogen der har kendskab til sådan en editor?
Avatar billede coderdk Praktikant
22. juli 2008 - 17:58 #1
TinyMCE kan sagtens lave XHTML, og tables er skam også med i XHTML...
http://tinymce.moxiecode.com/punbb/viewtopic.php?id=27
Ellers prøv at søge på TinyMCE XHTML
Billedupload kan tilkøbes fra MoxieCode på TinyMCE sitet...
Avatar billede coderdk Praktikant
22. juli 2008 - 17:58 #2
FCKeditor outputter også XHTML...
Avatar billede mac10 Nybegynder
22. juli 2008 - 18:21 #3
Jeg er hverken tilfreds med FCKeditor eller TinyMCE. Jeg vil gerne købe noget godt og benytte det fremfor at bruge noget gratis jeg er utilfreds med.

Ved du om der er nogle alternativer til disse?
Avatar billede coderdk Praktikant
22. juli 2008 - 18:53 #4
Desværre
Avatar billede madschristensen Nybegynder
23. juli 2008 - 13:43 #5
Jeg er godt tilfredst med cutes: http://cutesoft.net/ASP.NET+WYSIWYG+Editor/default.aspx

Her kan du også selv vælge output (HTML/XHTML) m.v.
Avatar billede madschristensen Nybegynder
23. juli 2008 - 13:50 #6
... glemte at sige, at det er en .net component.... ;O))
Avatar billede olebole Juniormester
23. juli 2008 - 14:53 #7
<ole>

Udfra dit spørgsmål at dømme, er det, du har brug for, ikke en XHTML-editor, men at finde ud af, hvad XHTML er for noget  ;o)

For det første kan XHTML 1.0 Transitional _aldrig_ komme til at blive tolket som XHTML. XHTML 1.0 Trans vil _altid_ blive tolket som gammel, dårlig HTML. Den version er jo blot HTML 3.2, som er en anelse sminket - men i virkeligheden er den væsentligt mere gammeldags end HTML 4.01.

Derudover er det en total misforståelse, at tabeller skulle være uønsket/invalide under XHTML. Tabeller er på ingen måde under afvikling ... de er en uundværlig del af XHTML, og de vil være det mange år endnu. Foreløbig er der absolut intet, der peger i retning af, de nogensinde forsvinder fra markup-standarderne - hvilket da også ville være en katastrofe!

/mvh
</bole>
Avatar billede mac10 Nybegynder
25. juli 2008 - 19:54 #8
Hej Ole

Kort sagt skal jeg bruge en editor der kan lave valid xhtml, ikke yderligere information om xhtml. Jeg er træt af alt det bøvl med de editors som udskriver

<font color="#000000">tekst</font>

frem for

<span style="color:#000">text</span>

Og jeg er villig til at betale for det.

Nogle der kender nogle?

Faldt over denne her:
http://www.wysiwygpro.com

Nogle der har erfaring med den?
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2008 - 20:03 #9
<span style="color:#000">text</span> er jo ikke nødvendigvis XHTML. Det kan ligeså godt være HTML 4.01.
Og det vil slet ikke kunne bruges under XHTML 2.0, når det udkommer. =)
Avatar billede coderdk Praktikant
25. juli 2008 - 20:04 #10
TinyMCE spytter <span> ud i stedet for <font> hvis man sætter den op til det.
Kender ikke WysigwygPro
Avatar billede coderdk Praktikant
25. juli 2008 - 20:08 #11
WysiwygPro ser ud til at have været på banen længe, og folk er generelt tilfredse, hvis de har forstand til at sætte den op og integrere den i ting :)
Avatar billede mac10 Nybegynder
25. juli 2008 - 21:30 #12
w13. Jeg tænker ikke på om det er XHTML eller HTML 4.01. Det er mere princippet: Er det XHTML valid? Hvis det er en HTML 4.01 kommando og den er XHTML valid er det også fint :)

TinyMCE har ikke billedupload (måske eksternt komponent) og der er en masse elementer jeg ikke bryder mig om ved den.

Jeg vil gerne have en kvalitets en - som så selvfølgelig koster lidt mønt - fremfor en gratis der ikke er helt optimal. Jeg synes WysiwygPro ser god ud og den er også til en fair pris, men vil gerne have lidt respons på den hvis der er nogen der har erfaring?
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2008 - 15:00 #13
Spørgsmålet er stadig, hvorfor man overhovedet beskæftiger sig med den slags, når man i forvejen skriver tussegammel kode. XHTML 1.0 Transitional er stadig blot HTML 3.02 - og så kan det vel være ligemeget med HTML 4.01 og XHTML  =)

F.eks. er det font-tag, du har skrevet ovenfor, jo absolut validt under både HTML 4.01 og XHTML 1.0 Transitional - så det burde vel ikke undre, hvis vi andre er lidt forvirrede over, hvad det egentlig er, du ønsker. Foreløbig har du kun frabedt dig det, du nok har allermest behov for: Yderligere information om XHTML  ;o)
Avatar billede mac10 Nybegynder
17. november 2010 - 09:20 #14
lav svar tak
Avatar billede mac10 Nybegynder
08. december 2010 - 10:48 #15
luk