Avatar billede madrs Nybegynder
22. juli 2008 - 09:56 Der er 2 kommentarer

PIX 515e problem med NAT

Hej alle.

Jeg er for nylig startet i et nyt job, hvor jeg er i gang med at sætte mig ind i netværket. Jeg har dog allerede flyttet en server hvor jeg så har NAT'et alt trafik fra serveren over i en yderside IP, hvilket også fungere fint og jeg har lavet nogle regler som fint nok rammer serveren. Mit problem opstår, når jeg f.eks. skal telnet fra serveren ud i verdenen (i dette tilfælde port 110) så får jeg bare en blank prompt og lidt senere timer den out. Hvor går det galt? jeg skal lige sige at jeg bruger asdm så er ikke den store kode haj.

På forhånd tak folkens
Avatar billede svindler Nybegynder
28. juli 2008 - 11:58 #1
Jeg er kun vant til at arbejde med pix'erne fra cli'en, så lad os vente med at kigge på den genererede konfiguration, hvis du ikke har erfaring med det, men hvad siger pix'ens log, når du forsøger at telnet'e ud?
Avatar billede jokerswild Nybegynder
28. juli 2008 - 14:22 #2
Har du sat en "deny any any" regel op på udgående trafik?