Avatar billede ordmanden Nybegynder
22. juli 2008 - 07:52 Der er 5 kommentarer

Søges: Program til at downsize et helt fotobibliotek

Hej, jeg har et stort privat billedbibliotek på ca. 15 GB - jeg vil gerne lægge en kopi af biblioteket - INKL. MAPPESTRUKTUR (undermepper med undermapper osv.) ud på nettet, så jeg kan få adgang til hele biblioteket i lav opløsning fra hvilken som helst pc med internetadgang. Problemet er, at de programmer, jeg kan finde, kun kan lave såkaldt batch-konvertering eller downsizing af enten 1) kun en enkelt mappe ad gangen eller 2) et helt bibliotek, men så blander programmet alle billederne i kun én mappe. Kender nogen et program, som automatisk kan downsize et helt bibliotek af billeder med vidt forskellig dpi-opløsning og kopiere hele molevitten inkl. mappestruktur til fx 72 dpi? Jeg har ledt efter dette længe, men uden held, så den rette henvisning vil være ekstremt kærkommen. Tak på forhånd.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
22. juli 2008 - 08:49 #1
Googles picassa, gør det når du eksporterer til HTML side.
Her får du Tombs og billeder i den størelse du ønsker i et hug.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. juli 2008 - 08:58 #2
IrfanView kan også klare opgaven: http://www.eksperten.dk/artikler/180

Tip: Flueben i "Opret undermapper i output-mappen"
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:07 #3
Er problemet løst?
Avatar billede ordmanden Nybegynder
26. september 2008 - 17:30 #4
Hej, tak for de glimrende forslag - jeg har faktisk brugt begge - altså Picasa og IrfanView - det virker fint. Mvh ordmanden
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
29. september 2008 - 14:48 #5
Lukker du så ikke dit spørgsmål.