Avatar billede ginge123 Nybegynder
21. juli 2008 - 21:32 Der er 4 kommentarer

Driver probs - HEEELP

Hejsa

Vil opdatere min sound driver på mit bundkort MSI Platinium combo
Den nye driver kommer op med en fejl "Error Code: 0xE0000227"

Har fundet den her side: http://www.geekstogo.com/forum/HD-Audio-Bus-Driver-Failed-to-load-0xE0000227-t198440.html

Men kan ikke hitte ud af hvad jeg skal. Mit engelsk er lidt rusten :-)
Avatar billede ginge123 Nybegynder
21. juli 2008 - 21:32 #1
Det skal lige siges at den gamle er afinst. og kan ikke inst den igen fra cd (org.)
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
22. juli 2008 - 12:02 #2
Hedder det bundkort noget mere?

Prøv eventuelt at finde flere oplysninger med AIDA32: http://www.pcworld.dk/download/66/1125
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
22. juli 2008 - 12:10 #3
Du kan også prøve at hente det her (For at det bliver rigtigt godt skal du dog have den fulde version. Jeg har ikke fundet noget freeware der helt kan det samme, men har selv haft stor gavn af den fulde udgave af dette program). Du kan nu fjerne den gamle driver helt, og så bruge programmet til at finde eventuelle nye drivere.

http://www.softpedia.com/get/System/Back-Up-and-Recovery/Driver-Magician.shtml
Avatar billede henrik_veb Nybegynder
02. september 2008 - 12:54 #4
Dette virkede for mig:

Under enhedshåndtering > systemenheder skal du deaktivere "Microsoft UAA-busdriver til High Definition Audio" og derefter fjerne den.

Nu kan du installere Realtek driveren - genstart computeren og installer Realtek driveren en gang til for også at få "Realtek HD Audio Manager" installeret - genstart og så skulle du have lyd.