Avatar billede mojelle Nybegynder
18. juli 2008 - 22:03 Der er 11 kommentarer

CD/DVD drev, læser ikke cd'er

Hej

Når jeg sætter en cd i mit CD/DVD rom drev, så vil den ikke læse det. Når jeg går ind i Denne Computer, og forsøger at åbne "mappen", er den bare tom.

Jeg har forsøgt at opdatere driverne igennem Egenskaber->Hardware, ved at højreklikke på drevet i denne computer, men den skriver bare, at der ikke er nogen tilgængelig.

Og det skal siges, det er en Packard Bell PC, med WinXP.
Avatar billede matcho Nybegynder
18. juli 2008 - 22:54 #1
Har du prøvet og slette drevet i enhedshåntering og genstarte så installerer den selv driveren igen.
Avatar billede mojelle Nybegynder
18. juli 2008 - 23:14 #2
Er nu forsøgt, og det har intet hjulpet. :(
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2008 - 01:16 #3
CD/DVD kræver ikke nogen driver, men du kan forsøge dette:
Gå ind i "Start/kør og skriv: regedit  så er du inde i reg.basen.

Microsoft:
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

restart.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2008 - 18:13 #4
Fandt du ud af noget?
Avatar billede mojelle Nybegynder
25. juli 2008 - 22:40 #5
Den skriver "4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 kan ikke slettes. Der er opstået en fejl under sletningen"
Avatar billede mojelle Nybegynder
27. juli 2008 - 17:33 #6
Så lykkedes det mig at slette det.
Men, det har ikke rigtig hjulpet på problemet.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2008 - 21:14 #7
Stod der Upperfilters eller Lowerfilters ? Hvis ikke, skulle du ikke slette noget.
Avatar billede mojelle Nybegynder
27. juli 2008 - 21:46 #8
Der stod Lowerfilters. Ikke Upperfilters.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2008 - 21:53 #9
Ja ok det er almindelig, at der kun står det ene, men det hjalp altså ikke.
Har du set om kablet til bundkortet og ledningen fra strømforsyningen sidder fast?
Det kan selvfølgelig også være læsehovedet på CD drevet som er røget, men det kan man
dsværre kun finde ud af, ved at sætte et andet drev til.
Avatar billede mojelle Nybegynder
27. juli 2008 - 22:26 #10
Okay, jeg har tjekket efter, så det ærger mig sq at skulle ud og købe nyt drev. :(
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juli 2008 - 00:09 #11
Jooh, men på den anden side er det da godt, at det er noget billigt som er røget:)