Avatar billede rips Nybegynder
18. juli 2008 - 20:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk

Hej..

Jeg har en ekstern harddisk og denne vil jeg gerne have til at fungere med min mac. Men min mac kan ikke læse fra den.

Har hørt det er fordi harddisken, måske er formateret med NTFS. Hvordan kan jeg formatere den om, så det bliver fat32? Eller bare kommer til at fungere med min mac?
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. juli 2008 - 21:09 #1
du skal bruge Diskværktøj som liger i Programmer> Hjæpeprogrammer
Avatar billede rips Nybegynder
18. juli 2008 - 21:09 #2
på min mac? har også muligheden for at sætte den til en pc..
Avatar billede ferdinand.k Mester
18. juli 2008 - 21:11 #3
hvis den både skal kunne læses fra og skrives til, skal den formatteres som FAT32 - om det er fra en Windows maskine, eller en Mac det er sådan set ligemeget, men det er nødvendigt for at kunne både skrive og læse fra begge OS'er.
Avatar billede rips Nybegynder
18. juli 2008 - 21:19 #4
Hvad har jeg af muligheder med windows for at formatere den til FAT32? Kan kun få lov at formatere den til NTFS
Avatar billede ferdinand.k Mester
18. juli 2008 - 22:01 #5
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2008 - 22:17 #6
Avatar billede missbrask Nybegynder
19. juli 2008 - 22:40 #7
Det er også muligt at beholde din harddisk i NTFS, men bruge en driver som gør dig i stand til både at læse og skrive til NTFS.

http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/