Avatar billede canedo Nybegynder
18. juli 2008 - 20:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsom computer

Jeg har en fujitsu siemens med WinXP, 4Gb ram, ... kun 1 mdr gammel. Den kørte ellers helt perfekt - men nu er den blevet sløv:
- Når man trykker på start går der mellem 5-7 sek før comp reagerer
- højreklikker man på skærmen for at finde skærmegenskaber så går der også ret lang tid

Ellers kører den fint... jeg kan ha 4 store adobe programmer åbne uden problemer. Indtil videre har jeg kørt defragmentering, fejlkontrol, Ccleaner, spybot, adaware, hijackthis... har justeret på virtuel hukommelse, - har også ændret ydeevnen til den bedste for computeren under Denne Computer > Egenskaber > Avanceret.

Hvad er galt? Hvad kan der mere gøres?

/Camilla
Avatar billede epep Nybegynder
18. juli 2008 - 23:35 #1
Højreklik proceslinien og vælg jobliste - processer. Er der programmer der bruger vildt meget cpu-kraft?
Avatar billede canedo Nybegynder
21. juli 2008 - 10:09 #2
epep> nej, det ser fint ud der - ingen processer som bruger særlig meget... Firefox bruger mest... den står på 5.
Avatar billede epep Nybegynder
21. juli 2008 - 15:58 #3
Prøv højreklikke Denne computer - egenskaber - hardware - enhedshåndtering. Er der gule spørgsmålstegn der?

Prøv også højreklike Denne computer - administrer - logbog - program, internet explorer, sikkerhed og system.Er der gule eller røde advarsler der?
Avatar billede canedo Nybegynder
21. juli 2008 - 17:52 #4
Under enhedshåndtering er der ikke nogen fejl, men under administrer > logbog > program er der en pæn del fejl under System og det er umiddelbar ud for programmerne w32Time, dhcp og e1express. Kan det ha noget med det at gøre? Der ses både Fejl og Advarsler...
Avatar billede epep Nybegynder
21. juli 2008 - 18:51 #5
De skulle ikke have nogen betydning for dine problemer med computeren.

Prøv at følge denne vejledning.

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar – ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm
Lad programmet opdaterer, men du skal ikke køre programmet endnu.

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer. Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.

Start Regsupreme, klik på Registry cleaner
Første faneblad Options her sættes prikken i Aggressive.
Andet faneblad Mode her skal prikken være i Reference mode.
De resterende faneblade, skal man normalt ikke røre ved.
Når det er gjort, klik på Start, klik på Ja/Yes til advarslen.
Når forløbet er færdigt, klik på Fix.
Klik på Ja for at lave backup.
Please give a description for this backup
Jeg skriver altid datoen, f.eks 301207, klik så på OK.
Når den er færdig, klik på Close.
Gentag forløbet to-tre gange.
Genstart.

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd’en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow – bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre – og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…
Avatar billede canedo Nybegynder
22. juli 2008 - 09:48 #6
Jeg har nu googlet programmerne w32Time, dhcp og e1express. Ingen af disse er tilsyneladende skadelig software.

Lukker her. Læg et svar epep.
Avatar billede epep Nybegynder
22. juli 2008 - 11:12 #7
Hvordan gik det med at køre vejledningen, hjalp det på hastigheden?
Avatar billede canedo Nybegynder
23. juli 2008 - 13:56 #8
Jeg lader leverandøren kigge på det... der er service på :-)
Avatar billede epep Nybegynder
23. juli 2008 - 16:24 #9
Det kan jeg godt forstå, med så ny en computer burde der ikke være problemer.
Jeg synes du skal beholde pointene selv, da du selv gør arbejdet. :-)
Avatar billede canedo Nybegynder
23. juli 2008 - 16:48 #10
hm.... okay så :-) tak for det.
/Camilla